• Fritte1210

Tidiga tecken på att förlossning e på G??!!

Hej hallå...

Ja e 40+1 idag å nu mycket less på att vara gravid! Vad har ni kännt dagarna innan eller samma dag då förlossning satt igång??!!

Inte värkar då..utan andra tecken...Typ gasig mage, illamående ja U name it!!!

jag letar tecken som en galning nu och önskar att det kunde dra igång...

Vill ha bebis här nu!

• Svar på tråden Tidiga tecken på att förlossning e på G??!!
  • Fritte1210

Ja barn 2 men mitt första fisk jag 32+2 å me snitt så denna gång räknas jag som förstföderska...Och iom att jag fick så tidigt förra gången så känns de ju som att jag gått över en evighet!!!

E aningen less nu!!!! =)

• Mimmla

Såg i din presentation att det är barn nr. 2 och att du har en liten prematur kille sedan tidigare. Själv gick jag över tiden med mina 3 första, sen kom minstingen - 12 veckor för tidigt....Försök att tänka positivt, visst är det ändå skönt att bebisen fått stanna i magen så länge som den ska? Jag vet hur drygt det är att gå och vänta, man suckar, stönar, gnäller, allt känns som en lång tröstlös väntan. Värre än ett barn som väntar på att kalaset ska börjar!

• Fritte1210

Så sant... Skulle iaf vilja att barnen får olika födelsedagar!!!

Vill nu liksom bara veta NÄR de blir!!! Å gärna hur å ja, du förstår!!!

• Mimmla
    Fritte1210 skrev 2009-10-31 07:27:48 följande:
    Så sant... Skulle iaf vilja att barnen får olika födelsedagar!!! Vill nu liksom bara veta NÄR de blir!!! Å gärna hur å ja, du förstår!!!
    Japp, förstår dig fullkomligt! Det finns ju en spänning i det hela också, man är orolig för förlossningen samtidigt som man ser fram emot bebisen....Den mest positiva saken för mig med att vara omföderska var att utdrivningsskedet (som var vidrigt med nr.1 och varade en hel timme), tog 5 minuter med nr.2. DET var en glad överraskning!
  • Fritte1210

Inga fler som vill skriva om hur ni känner er???

• broglo

Dagen innan slemproppen gick (vilket i sin tur var dagen innan det satte igång på allvar) fick jag ett sjuhelvetes blodsockerfall. Jag har aldrig upplevt något liknande. Händerna skakade, jag trodde att jag skulle svimma och panikköpte en magnumglass som jag tryckte i mig.

• Liljan77

Trötthet.Vart så trött å orkeslös av ingenting på söndagskvällen,00:01 på natten till måndag kom första värken.Hade småvärkar hela natten å dagen därpå.Vart pigg annars,hade dock ingen matlust.Fick rejäla värkar på måndagskvällen,fortfarande pigg,men ingen matlust.Vattnet gick på tisdagsmorgonen,var på bb straxt innan 10.Öppen 3cm.Vart öppen 8-9cm då de slutade i akutsnitt straxt innan kl:20 på tisdagskvällen.
    Sonen låg med näsan uppåt å kunde inte sjukna ner.Jag vart helt färdig.
    Han föddes 19:55 kvälllen innan bf.

Svar på tråden Tidiga tecken på att förlossning e på G??!!