• AW76

Matchande kläder på tjej och kille på syskonfoto?

Jag spånar bara lite inför fotograferingen som är på förskolan nästa vecka. Dotterns "outfit" är klar, en svart + rosa tunika m Katten Jansson (Lindex) + rosa byxor. Men till sonen vet jag inte, skulle kanske vara kul att ha matchande kläder? Men jag tänker inte inhandla en tunika till honom

Kanske får tänka om. Har ni några tips? Vad har ni haft på era barn (kille + tjej) på syskonfotografering?

(Svar som "spela roll" undanbedes, ni som inte bryr er om kläder behöver inte svara. Jag efterlyser tips från klädintresserade.)

• Svar på tråden Matchande kläder på tjej och kille på syskonfoto?
  • 969803

Jag tycker att det är väldigt fint med matchande kläder till en syskonfotografering.
    Vilken typ av rosa färg är det dottern har?

• AW76
    969803 skrev 2009-10-31 08:59:10 följande:
    Jag tycker att det är väldigt fint med matchande kläder till en syskonfotografering.Vilken typ av rosa färg är det dottern har?
    "Vanlig" rosa, inte ljusrosa. På tunikan är det bara rosa på halslinningen, sen är resten svart. (med Katten Janssons ögon som tittar fram, är lite kamoflerad i det svarta, urgullig Men den syns nog inte på syskonfotot)
  • 969803

Jag tänkte på om du kunde få in något rosa i pojkens kläder, fast en mörkare rosa kanske blir lite svårare. Pikétröjor finns ju annars i rosa men dom brukar vara i en ljus rosa.

Vi hade polarn och pyrets randiga tröjor till våran syskonbild (länge sedan nu iofs). Flickan hade ett linne och pojken en tröja. Jättefint blev det.

• AW76
    969803 skrev 2009-10-31 09:16:46 följande:
    Jag tänkte på om du kunde få in något rosa i pojkens kläder, fast en mörkare rosa kanske blir lite svårare. Pikétröjor finns ju annars i rosa men dom brukar vara i en ljus rosa.Vi hade polarn och pyrets randiga tröjor till våran syskonbild (länge sedan nu iofs). Flickan hade ett linne och pojken en tröja. Jättefint blev det.
    Ja, det var en bra idé, men var hittar man rosa pikétröjor till pojkar som inte har puffärm? Och nu är det nog inte säsong... Jag kollar ofta på flickavdelningarna till sonen, men alltid är det puffärmar, volanger och ryschpysch som förstör plagget.

Funderar faktiskt att gå på Po.p och hitta unisexplagg till båda och kanske skippa tunikan som jag hade tänkt till dottern.
  • lördagsgodis

En kompis hade snygga jeans på storasyster med en vit lite punkig skjorta till och lillebror fick ha jeanshängselbyxor med en vit skjorta under och det blev skit snyggt

• Aurora Borealis

Jag skulle tycka att det var jättefint med med två tröjor från exempelvis Polarn & Pyret, men inte exakt likadana utan bara matchande.
    De har ju ganska många som går i blått och rött (alltså i samma tröja), det skulle ju vara jättefint att matcha.

• AW76

Tack för fler tips.

Nu blev det så här: jag köpte en svart Po.p-tröja med siffror på i alla möjliga färger, bl.a rosa. Den ska sonen ha och så får dottern ha tunikan som jag hade tänkt. Det blir ju matchande färger fastän de är olika plagg. (Är lite för snål för att köpa två P.op-tröjor, de kostar ju 200 kr st. Sen att jag shoppade massa annat hör inte hit. )

• Aurora Borealis

Det låter fint, jag är lite anti mot att barn är "för" matchade :)

• kanelkatten

Jag lät min tjej ha en rosa mysdress från Lindex och min lille kille fick ha en brun likadan... och båda ahde vita T-shirtar under - det blev jättefint, de matchade varandra utan att ha samma färg! (Nån sa att bilden såg ut som den var tagen ur en barnklädeskatalog... jag väljer att ta det som en komplimang!)

• Doodelidoo

Gillar inte när syskon har likadana eller alltför matchade kläder. Det ser lite för genomtänkt ut.

• AW76
    kanelkatten skrev 2009-11-17 22:40:23 följande:
    Jag lät min tjej ha en rosa mysdress från Lindex och min lille kille fick ha en brun likadan... och båda ahde vita T-shirtar under - det blev jättefint, de matchade varandra utan att ha samma färg! (Nån sa att bilden såg ut som den var tagen ur en barnklädeskatalog... jag väljer att ta det som en komplimang!)
    Det lät fint!
  • AW76
    Doodelidoo skrev 2009-11-19 09:38:26 följande:
    Gillar inte när syskon har likadana eller alltför matchade kläder. Det ser lite för genomtänkt ut.
    Jag tänker såhär: vardagsfoton har vi i massor. Det är 1 gång om året som de fotas för porträttfoton på förskolan och då tycker jag det är roligt med lite genomtänkta kläder. Blir snyggt och ett roligt minne. Däremot är jag inte mycket för att de ska vara FÖR finklädda: skjorta o slips t.ex.

Vardagsklätt men ändå matchande tycker jag om. Väntar nu spänt på fotona, hoppas de blev bra.

(förresten gick vi förra året till en fotograf, dottern gick inte på fsk då, men då hade de inte supermatchande kläder )
  • Kia82

Rosa/svart på dotter och blå/svart på sonen.

• Gummans mamma

Jag hade en långärmad jeansklänning på dottern och sonen hade en mörkblå pikettröja. Det blev superfint mot den ljusblå bakgrunden.

Svar på tråden Matchande kläder på tjej och kille på syskonfoto?