• 1 och 1 är 3

hjälp med mitt tangentbord; tack!

jag har råkat trycka på någon knapp som gör att jag inte kan skriva siffrorna längre utan enbart tecknena som är på samma tangenter; !"#¤%&/()=

någon som vet hur jag rättar till detta!?

080826 - Puma Teolin
  • Svar på tråden hjälp med mitt tangentbord; tack!
  • JONSO

Du har kommit åt knappen NUM LK uppe till höger.

• JONSO

PÅ min stationära står det num lock
    På laptopen står det end med vita bokstäver o num lk med blåa. Annars vet jag inte vad det kan stå.
    Lyser den lilla lampam med en 1:a o hänglås??

• Dollars matte
    JONSO skrev 2009-10-31 10:41:31 följande:
    Du har kommit åt knappen NUM LK uppe till höger.
    Num Lock gör väl inte att man bara kan skriva tecknen  (!"#¤%& osv), det gör ju bara att man inte kan skriva sifforna med sifferknapparna som sitter "på sidan".

Jag tycker mer det låter som att Shift-knappen har fastnat på något sätt. Känn efter om de känns som de ska.
    Eller standardlösningen: Har du provat att starta om datorn?
  • 1 och 1 är 3

ska kanske tillägga att det är en laptop; så alla tangenter finns ju inte:

punkt kan jag inte heller skriva det blir : och kommateckner blir ;

080826 - Puma Teolin
  • JONSO

ja, då är det nog sm föregående skribent. Shiftknappen.

• 1 och 1 är 3
    JONSO skrev 2009-10-31 10:53:08 följande:
    PÅ min stationära står det num lock På laptopen står det end med vita bokstäver o num lk med blåa. Annars vet jag inte vad det kan stå.Lyser den lilla lampam med en 1:a o hänglås??
    den lilla lampan med ett och hänglås lyser inte
    Dollars matte skrev 2009-10-31 10:53:29 följande:
    Num Lock gör väl inte att man bara kan skriva tecknen  (!"#¤%& osv), det gör ju bara att man inte kan skriva sifforna med sifferknapparna som sitter "på sidan".Jag tycker mer det låter som att Shift-knappen har fastnat på något sätt. Känn efter om de känns som de ska.Eller standardlösningen: Har du provat att starta om datorn?
    har startat om; fungera inte ändå
    080826 - Puma Teolin
  • 1 och 1 är 3

Nu fungerar de igen!

Jag tryckte lite på shift tangenterna, en av dom hade nog fastnad undertill så att säja, så de syntes inte.. men nu lossnade de... 123456789

TACK!

080826 - Puma Teolin
  • Dollars matte
    1 och 1 är 3 skrev 2009-10-31 11:00:28 följande:
    Nu fungerar de igen!Jag tryckte lite på shift tangenterna, en av dom hade nog fastnad undertill så att säja, så de syntes inte.. men nu lossnade de... 123456789 TACK!
    Skönt att det löste sig!
  • Ulf Harrys Farsa

1 och 1 är 3 skrev 2009-10-31 11:00:28 följande:

Nu fungerar de igen! Jag tryckte lite på shift tangenterna, en av dom hade nog fastnad undertill så att säja, så de syntes inte.. men nu lossnade de... 123456789 TACK!
    hallonsfat i tangentbordet kanske? eller annan vätska.
Svar på tråden hjälp med mitt tangentbord; tack!