• Anonym (Välja!)

Sahlgrenska eller Göteborgs kvinnoklinik?

Hej!

Efter 3 års försök ska vi nu söka utredning. Som jag ser det finns två bra alternativ i Göteborg. Ska man ringa Sahlgrenska eller Göteborg Kvinnoklinik? Någon med erfarenhet från dessa kliniker?

Bemötande är väldigt viktigt för oss, min man är väldigt känslig för sjukhusmiljö och jag vill skrämma honom så lite som möjligt.

• Svar på tråden Sahlgrenska eller Göteborgs kvinnoklinik?
  • Anonym

Anonym (Välja!) skrev 2009-10-31 11:55:40 följande:

Hej! Efter 3 års försök ska vi nu söka utredning. Som jag ser det finns två bra alternativ i Göteborg. Ska man ringa Sahlgrenska eller Göteborg Kvinnoklinik? Någon med erfarenhet från dessa kliniker?Bemötande är väldigt viktigt för oss, min man är väldigt känslig för sjukhusmiljö och jag vill skrämma honom så lite som möjligt.
    Det finns fler alternativ. Jag valde Jan Johansson (privat gynekolog), som samarbetar med SU. Vissa prover gör man hos honom, och en del på Sahlgrenska.
    Då slipper man för mycket sjukhusmiljö.

Göteborgs Kvinnoklinik bojkottar jag, trots att jag aldrig har varit där. Detta därför att dom har en gynekolog där, som tidigare har arbetat på SU. Har haft med henne att göra ett flertal gånger, och är oerhört missnöjd med hennes bemötande. Inte bara jag, utan även flera av mina väninnor har "råkat ut" för henne, och så som hon har behandlat mig har egentligen inte vart särskilt farlig om man jämför med hur många ggr hon har felbehandlat min väninna (och där snackar vi rena skräckexempel!!! T ex missad och senare felbehandlad cancer, onödigt borttag av äggledare, missat utomkveds osv.)

Lycka till med er utredning!
  • Anonym (Välja!)

Oj! Det lutade faktiskt åt Gbg Kvinnoklinik, antar att du inte vill hänga ut hennes namn när. Men du kanske kan hinta lite så att jag kan se ti inte välja henne i så fall?

Ska kolla upp din gyn då oxå, jag ville först hellst har en kvinlig gyn men blir det på KK kommer jag definitivt att undvika dem med tanke på den här kvinnan.

Hmm, vad svårt det blir, mina egna tankar får helt stå tillbaka för att göra det till en så bra upplevelse som möjligt för mannen. Han är känsligast.

Som sagt, any chance att man kan få veta tillräckligt för att undvika henne? :)

• Anonym

Anonym (Välja!) skrev 2009-10-31 13:42:57 följande:

Oj! Det lutade faktiskt åt Gbg Kvinnoklinik, antar att du inte vill hänga ut hennes namn när. Men du kanske kan hinta lite så att jag kan se ti inte välja henne i så fall?Ska kolla upp din gyn då oxå, jag ville först hellst har en kvinlig gyn men blir det på KK kommer jag definitivt att undvika dem med tanke på den här kvinnan. Hmm, vad svårt det blir, mina egna tankar får helt stå tillbaka för att göra det till en så bra upplevelse som möjligt för mannen. Han är känsligast. Som sagt, any chance att man kan få veta tillräckligt för att undvika henne? :)
    Det finns en kvinnlig gynekolog i samma lokaler som Jan Johansson, inte omöjligt att hon också gör fertilitetsutredningar.
    Ring dom och kolla
    gulasidorna.eniro.se/foretag/nordstans+gynekologmottagning/66082882_gs

Nej vill egentligen inte hänga ut henne. Känns fel, även om hon egentligen förtjänar det, men eftersom ingen av oss har anmält henne, så känns det lite fegt att sitta här och spy galla, men inte ha gjort något åt situationen.

Men jag skulle tro att om du ringer dom och frågar om nån av dom har jobbat på SU, så lär du få svaret.
  • Anonym (Välja!)

Kanske kollar upp det då, lite skum fråga att ställ men tack för det.

Vi ska ju i så fall bar göra utredningen där och den borde väl följa något standardförfarande. Blir det tal om andra åtgärder eller att något verkar konstigt kollar jag upp det först! Tycker ofta det är så att man måste vara ganska påläst själv för att det ska bli helt 100.

Tack för tipset om nordstan, ska ringa dit oxå!

• Anonym

Anonym (Välja!) skrev 2009-10-31 13:57:53 följande:

Kanske kollar upp det då, lite skum fråga att ställ men tack för det.Vi ska ju i så fall bar göra utredningen där och den borde väl följa något standardförfarande. Blir det tal om andra åtgärder eller att något verkar konstigt kollar jag upp det först! Tycker ofta det är så att man måste vara ganska påläst själv för att det ska bli helt 100. Tack för tipset om nordstan, ska ringa dit oxå!
    Nja, du kan ju linda in frågan i att du vill veta lite om deras kompetens, och hur länge dom har jobbat i yrket och så. Det är ju en privat mottagning, så det är väl inte så konstigt att man vill höra sig för lite om dom verkligen vet vad dom sysslar med.
    Skulle du renoverat taket på huset, så hade du nog kollat upp lite kring takläggarens referenser osv med

Hoppas verkligen att ni kommer hitta nån ni trivs med i alla fall!
  • Anonym

Hej, jag måste lägga mig i här känner jag=)...
    Jag har också gått på Göteborgs KK och haft en kvinnlig gynekolog som jag inte är nöjd med. Inga större felbehandlingar har jag fått, förutom att hon hade svårt att fatta vad jag sökte för. Jag kom till henne för att jag ville kolla så allt var ok efter 2 missfall plus att jag har haft en del pms innan graviditeterna. då verkade det som om att jag bara sökte för pms besvär hur jag än försökte förklara för henne. Hon tyckte att allt såg bra ut efter min skrapning.. Fast senare fick jag mens som aldrig slutade vilket berodde på att det låg rester kvar....DET såg inte hon och hon kunde heller inte bara säga att blöder du mer än 2 veckor när du får tillbaka mensen efter skrapning bör du söka. detta medförde att jag gick med blödningar 4 veckor och fick skrapa om mig... Nä jag går aldrig mer till Göteborgs KK

• Anonym (Sozo)

Hej
    Tråkigt att ni haft dåliga erfarenheter av Gbg kk. Vi gjorde vår utredning där och är väldigt nöjda med bemötandet, vi hade en av de manliga gynekologerna vid utredningen och vi gjorde senare en ivf där med Anna-Lena som läkare, och som sagt, vi är nöjda med dem. Trevliga lokaler, det går snabbt att få tider och lätt att få kontakt via mail och telefon.

• dazazz

jag gjorde utredningen på gbg kk, det var superbra och alla jag träffade var riktigt trevliga. jag hade ulf zackrisson.

Svar på tråden Sahlgrenska eller Göteborgs kvinnoklinik?