Anonym (Välja!) skrev 2009-10-31 11:55:40 följande:
Hej! Efter 3 års försök ska vi nu söka utredning. Som jag ser det finns två bra alternativ i Göteborg. Ska man ringa Sahlgrenska eller Göteborg Kvinnoklinik? Någon med erfarenhet från dessa kliniker?Bemötande är väldigt viktigt för oss, min man är väldigt känslig för sjukhusmiljö och jag vill skrämma honom så lite som möjligt.
Det finns fler alternativ. Jag valde Jan Johansson (privat gynekolog), som samarbetar med SU. Vissa prover gör man hos honom, och en del på Sahlgrenska.
Då slipper man för mycket sjukhusmiljö.
Göteborgs Kvinnoklinik bojkottar jag, trots att jag aldrig har varit där. Detta därför att dom har en gynekolog där, som tidigare har arbetat på SU. Har haft med henne att göra ett flertal gånger, och är oerhört missnöjd med hennes bemötande. Inte bara jag, utan även flera av mina väninnor har "råkat ut" för henne, och så som hon har behandlat mig har egentligen inte vart särskilt farlig om man jämför med hur många ggr hon har felbehandlat min väninna (och där snackar vi rena skräckexempel!!! T ex missad och senare felbehandlad cancer, onödigt borttag av äggledare, missat utomkveds osv.)
Lycka till med er utredning!