• rio grande

förskolan fyren i blåsut

hej jag undrar om det är nån som har sitt/sina barn på den nyöppnade förskolan fyren i blåsut vid fyrvaktarkroken i enskede? vi har blivit erbjuden plats där, men det finns väldigt lite info att hitta om den! vi ska dit och titta innan vi bestämer oss, men jag tänkte höra om nån här vet nått om den innan...

• Svar på tråden förskolan fyren i blåsut
  • nollåtta

Fyren tillhör väl samma enhet som Glasmålningen och Blåutgården? Vet att den är rätt nyöppnad. Kan rekommendera Blåsutgården annars, toppenbra förskola med kunniga pedagoger!

• rio grande

ja det är samma enhet... vi står i kö även till blåsutgården och glasmålningen, men nu har vi blivit erbjudna plats på fyren! ingen som vet nått om den? eller vet nån sida på nätet som har lite mer info?

• Tant Green

Men den har väl bara varit öppen några veckor? Då är det nog inte så lätt att hitta information, kanske inte ens om du hittar några som har sina barn där för är väl knappt inskolade... Det är nog bara att besöka den och chansa. Min tjej började på en nyöppnad förskola för några år sedan och det gick ju inte att ta reda på något utan bara hålla tummarna Nackdelen med nyöppnade ställen kan ju vara att allt inte finns på plats och det är lite rörigt i början, men fördelen kan vara att de flesta människor tycker att det är roligt att få vara med och starta upp något från början så det är stor chans att personalen är lite extra entusiastisk. Och vår chansning gick hem, dotters dagis visade sig vara jättebra Nu ska vi flytta till huset bredvid Fyren, men jag lovar att inte stå på balkongen och skrika åt barnen att vara tystare när jag ska jobba hemma

• rio grande

var och snokade utanför idag för att kolla lite hur det såg ut... gården såg väldigt tråkig ut, inget grönt,inget gräs ser inte ut som det planeras för det heller men man kan ju hoppas att det kanske kan bli nått när allt byggandet är över, men det är ju många år till dess!! man funderar ju också hur det ska gå att sova middag mitt i bygget?? hoppas att det är välisolerat...

• Una

Chansar och hoppar in på denna tråd över ett år senare - hur har det gått för TS, tog ni platsen på Fyren? Vi kanske kanske kanske får plats där och jag vill gärna ha höra vad någon tycker isåfall :)

Svar på tråden förskolan fyren i blåsut