• Eisa

    Kan man må dåligt efter en massage?

    Blev masserad igår på ryggen, rejält, och mår sedan dess som om jag vore sjuk, fast utan ont i halsen. Allmän sjukdomskänsla.

    Är det sant att saker "rensas ut" när man får massage eller är det bara homeopati-humbug?

  • Svar på tråden Kan man må dåligt efter en massage?
  • luckyme83

    ja det kan man göra...har man migrän tex kan en massage utlösa ett anfall..
    det är ju oftast när man slappnar av som ett anfall kommer...

  • Birgitta2

    Ja, man kan bli dålig av massage - det rör ju runt en massa i kroppen. Vila och drick mycket vatten.

  • Eisa
    luckyme83 skrev 2009-10-31 12:21:57 följande:
    ja det kan man göra...har man migrän tex kan en massage utlösa ett anfall..det är ju oftast när man slappnar av som ett anfall kommer...
    Ok!

    Under massagen kände jag att det började klia i luftrören och sen dess har jag haft rethosta. Stört.
  • Eisa
    Birgitta2 skrev 2009-10-31 12:22:56 följande:
    Ja, man kan bli dålig av massage - det rör ju runt en massa i kroppen. Vila och drick mycket vatten.
    Ska bli!
  • Birgitta2

    Tänk också på att dricka vatten EFTER massagen, inte bara om du mår dåligt. Jag kan inte förklara varför men vatten behövs efter.

  • Danne123

    Du har väl helt enkelt blivit sjuk. Behöver inte ha något samband med massagen. Jag känner mig till exempel sjuk idag och igår åt jag lasagne, spelade badminton och tänkte på sex flera gånger. Är det något av dessa som orsakade min förkylning eller var det bara tillfälligheter?

  • Eisa
    Danne123 skrev 2009-10-31 14:21:53 följande:
    Du har väl helt enkelt blivit sjuk. Behöver inte ha något samband med massagen. Jag känner mig till exempel sjuk idag och igår åt jag lasagne, spelade badminton och tänkte på sex flera gånger. Är det något av dessa som orsakade min förkylning eller var det bara tillfälligheter?
    Det har med massagen att göra, jag kände det. Kan inte förklara. Och jag är inte förkyld.
  • Karinbarin

    Ja massage kan frigöra toxiner och olika infektioner som ligger "innbäddade" i kroppen... Därför ska man dricka mycket vatten efteråt för att rensa ur "skiten"

    Jag brukar ofta åka feber efter en mer djupgående massage likadant med zonterapi.. Men det blir ju himla gött sen när allt är ute ur kroppen :D

  • Eisa
    Karinbarin skrev 2009-10-31 14:30:32 följande:
    Ja massage kan frigöra toxiner och olika infektioner som ligger "innbäddade" i kroppen... Därför ska man dricka mycket vatten efteråt för att rensa ur "skiten" Jag brukar ofta åka feber efter en mer djupgående massage likadant med zonterapi.. Men det blir ju himla gött sen när allt är ute ur kroppen :D
    Jag var också på zonterapi en gång och blev dålig då med.

    Men det är ju värdelöst att gå på massage om man bara blir sjuk av det.
  • Eisa

    Samma sak med motion, man blir sjuk då med, om man är ovan att motionera. Men inte när man gjort det till en vana. Kanske är samma sak med massage.

  • Stefanie
    Karinbarin skrev 2009-10-31 14:30:32 följande:
    Ja massage kan frigöra toxiner och olika infektioner som ligger "innbäddade" i kroppen... Därför ska man dricka mycket vatten efteråt för att rensa ur "skiten" Jag brukar ofta åka feber efter en mer djupgående massage likadant med zonterapi.. Men det blir ju himla gött sen när allt är ute ur kroppen :D
    Precis så är det!
  • Danne123
    Eisa skrev 2009-10-31 14:22:53 följande:
    Det har med massagen att göra, jag kände det. Kan inte förklara. Och jag är inte förkyld.
    Så varför frågar du då om du nu är så säker?
  • puss
    Eisa skrev 2009-10-31 14:32:40 följande:
    Samma sak med motion, man blir sjuk då med, om man är ovan att motionera. Men inte när man gjort det till en vana. Kanske är samma sak med massage.
    ja.
    har man mycket skit i kroppen blir det en stor omställning. jag var på spa en gång, och jag höll fan på att dö efter det. blev apsjuk.
    det är tammefan roligt nästan jämt
  • Eisa
    Danne123 skrev 2009-10-31 15:09:05 följande:
    Så varför frågar du då om du nu är så säker?
    Jag undrar såklart om det är normalt eller om jag är döende. /Hypokondrisk
  • KataStråf

    Jag blev kanonförkyld två timmar efter att jag hade varit på massage första gången, direkt när jag kommit hem kände jag det retfulla i näsan och halsen och sen var det kört. Så det var väl något i kroppen som frigjordes av massagen.

  • mamma20sthlm
    Eisa skrev 2009-10-31 12:16:39 följande:
    Blev masserad igår på ryggen, rejält, och mår sedan dess som om jag vore sjuk, fast utan ont i halsen. Allmän sjukdomskänsla.Är det sant att saker "rensas ut" när man får massage eller är det bara homeopati-humbug?
    ja klart man kan:) det man inte ska göra är att bli masserad om man REDAN är förskyld eller sjuk det kan gå ned till hjärta osv...samma sak man ksa inte träna när man är sjuk eller snuvig
  • Danne123
    Eisa skrev 2009-10-31 17:02:56 följande:
    Jag undrar såklart om det är normalt eller om jag är döende. /Hypokondrisk
    Du undrar om man kan dö av massage? Jag tror att du hade otur när du tänkte där.
  • meic

    jag klarar inte av riktig massage, bara om mannen klämmer lite. sist så kräktes jag efter... blir alltid helkass.

Svar på tråden Kan man må dåligt efter en massage?