• JoJ

V 9 Och redan en mage som inte går att dölja och alla byxor för små?!?!

Hur vanligt är detta!? Tycker det är helt sjukt att jag redan är så stor, i början så var det mest om kvällarna som för de flesta tarmar å etc svullnar.. men det gick ner en stund och pang så fick jag en ordentlig mage å kommer inte i mina byxor längre... Det är min andra graviditet men hur ska ja kunna smyga med denna grav? ville ju hålla det hemligt så länge som möjligt, iaf tills man passerat de v 12!

Hur vanligt är detta? Har du haft samma problem??...

Läser man i graviditetskalendern så står det på v 11 att det syns fortfarande INTE att du är gravid men du känner dig gravid:S

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-01 14:12
    tekniskt sett är detta min 3:e graviditet.. Första slutade med en underbar son andra i missfall i v6-7 och denna är som sagt i v 9 nu..

• Svar på tråden V 9 Och redan en mage som inte går att dölja och alla byxor för små?!?!
  • Funderingar

Likadant för mig, men jag såg det inte som ett problem, utan tyckte det var mysigt att känna av graviditeten.

• JoJ

Men jag vill inte att folk ska veta om min graviditet ännu, då det fortfarande är en ganska stor risk för missfall ännu... har redan drabbats av ett missfall å vill inte behöva förklara sådant för folk...

• Funderingar

Då förstår jag att du vill dölja det ett tag till. Men ser verkligen folk det? Det gjorde inte folk runt omkring mig - de trodde nog mer jag började bli lite tjock... JAG såg att jag var gravid och även personer som visste om det, men inte de andra.

Lycka till iallafall, och hoppas allt går bra och att du sedan kan njuta av din graviditet!

• kladdkaka

Kanske väntar du tvillingar. Precis sådär var det för mig i början av graviditeten. I vecka 10 såg det ut som att jag var i vecka 18, men ända fram till RUL trodde jag att det var för att jag var "svullen" eller för att det var andra graviditeten.

Kanske är det bra om du ringer till din bm och ber om att få ett vul? Då får du reda på hur det ligger till.

Lycka till och va SPÄNNANDE!!!

• JoJ

Kladdkaka: Men gud säg inte sådär!!:S Vi har tvillingar i släkten och tanken hade in slagit mig förrän min mamma påpekade det igår för att hon tycker att jag är så stor, gick igenom hela hennes garderob i hopp om nåt plagg som kunde dölja magen. Vi hoppas på 1 barn... Vi vill ju inte ha fler än två och har ju redan en sedan tidigare..
    Skulle det mot förmodan vara tvillingar så skulle dom ju självklart bli lika älskade å vara välkomna men fick man önska så vill vi bara ha ett till barn.

Funderingar: Tyvärr så går det inte att ta misste på.. Jag är väldigt smal i vanliga fall och ligger på ca 47- 48 kg med en väldigt platt mage - en del brukar påpeka att jag nästan är för smal.. och nu har jag en mage som står ut en ganska bra bit.. Det är verkligen en gravidmage..

Tack för era svar=)

• kladdkaka

Ja, det låter ju klart misstänkt att det är tvillingar...

Jag själv blev väldigt glad när vi fick beskedet och hade det väl på känn. Men denna tvilliggraviditet har varit extremt jobbig så jag hoppas verkligen inte att jag får genomlida det igen. Nu är det tack och lov snaaaart slut. Bara 20 dagar kvar till bf och de flesta tvillingar föds ju nu ungefär.

har du varit på inskrivning? vad sa bm då? Men som sagt, be om ett vul så att du får klarhet.

kram och lycka till!

• Amrit

Hejsan! Är normalt smal med en platt mage. Första graviditeten blev jag tvungen att köpa mamma-byxor v9 för jag kunde inte få igen mina vanliga. Sen bodde jag i såna byxor resten av tiden, gick inte att dölja!

Denna gång har jag inte behövt mamma-kläder förrän nu, v15. Det har gått enbart för att jag varit sjukt motiverad att hålla det hemligt (av olika anledningar). Jag har kört på bylsiga tröjor, tunikor, lågt skurna "vanliga" jeans och så sett till att ha långa halsdukar eller liknande som drar uppmärksamheten från magen. Än så länge är det ingen som inte vet som kommenterat magen och den är minst lika stor nu som sist. De tror nog bara jag blivit fet

• Kazeer

JoJ, det var precis likadant för mig i denna graviditet (min andra). I vecka 6-7 kunde jag inte längre ha mina vanliga långbyxor knäppta i midjan, när jag satt ner. I vecka 9 kunda jag inte längre knäppa dem.

BF febr-10 ♥ Gustav 2007.03.08 ♥ ME+KZE 2002.03.28
  • mage06

Det måste inte vara tvillingar...med mitt andra barn var jag tvungen att uppsöka gynakuten... människan i luckan trodde mig inte när jag sa att jag var i v.6 ca... 16, MINST trodde hon. Jag fick en jättemage men bara en bebis Min normalvikt ligger runt 53kg till 168cm så jag är inte heller särskilt stor från början

Men med tvillingar i släkten så förstår jag att du funderar...

Svar på tråden V 9 Och redan en mage som inte går att dölja och alla byxor för små?!?!