Er bästa korvstroganoff
vill ha recept på er bästa korv stroganoff. Är så sugen på det idag, sambon är borta och bra är det då han inte gillar korvstroganoff.
vill ha recept på er bästa korv stroganoff. Är så sugen på det idag, sambon är borta och bra är det då han inte gillar korvstroganoff.
Jag steker korv o lök.
Salt o peppar.
På med massa tomatpure o grädde o mjölk.
Enkelt o gott
Strimlar korven o bryner den samtidigt som jag bryner lite lök i en stekgryta.
Sen i med korven bland löken o låter det bryna lite tillsammans.
Häller på passerade tomater o sedan matlagningsgrädde.
Sedan tar jag i några teskedar dijonsenap och smakar av, kanske lite salt o peppar efter smak.
Mums!
Jag lagade en supergod stroganoff som är en variant på en vanlig kan man säga...med citron, vitlök, och svamp blev den supersmaskig. Här finns receptet!
www.metrobloggen.se/jsp/public/permalink.jsp
/E
Steker tärnad lök, har sedan i strimlad falukorv. Bryner det till det får färg. Saltar och pepprar, har i tomatpuré, chilisås, ketchup och matlagningsgrädde!
Min son älskar det!
Gör den från rutiga kokboken med gräddfil i, supersmaskigt! Har inte kollat men den borde finnas på ica.se
Jag steker lök, slänger i strimlad falukorv och tomatpuré. Låter det steka ihop, slår sedan på grädde och kryddar med en tärning grönsaksbuljong, chilisås, lite soya, senap, persilja och ev. mer tomatpuré.
Min gubbe säger att den är godare än hans mammas, jag tar det som ett gott betyg
Steker gul lök tillsammans med korven, gärna ordentliga bitar/strimlor med lök.
Lägger en klick tomatpurè och steker litegrann innan grädden åker i.
Smakar av med lite johnnys senap och vitpeppar + salt (ev mer tomatpurè).