• pyret feb

Erfarenhet av barnvagn från Mutsy /Queenette/Eurobaby

Hej!
    Vi har börjat titta på barnvagn och skulle gärna vilja ha en vagn med svängbara luftframhjul. Jag vet att Mutsy (4rider) Queenette (City cruiser) och Eurobaby (baden-baden) har detta. Någon som har erfarenhet av någon av dessa vagnar? Om det är någon i området kring Gbg/Kungsbacka som har en Queenette City cruiser eller Eurobaby Baden-baden så skulle jag bli väldigt glad om vi kunde få till en träff så att jag kan få se någon av dem i verkligheten!

Tacksam för svar!
    /Jenny

• Svar på tråden Erfarenhet av barnvagn från Mutsy /Queenette/Eurobaby
  • Jess87

Jag har den äldre modellen av QCC, utan luftframhjul, den kommer alldeles efter den jag köpte ;( men jag har modellen före och är jätte nöjd, enda nackdelen med min är att den är ganska bred, men denna är ju inte lika bred.. så det va synd att den inte kom ut nån månad tidigare :P

• pyret feb

Hej!
    Vilken otur att den kom precis när du köpt! Men kul att du ändå är nöjd med märket. Vi bestämde oss till slut för en begagnad Mutsy 4rider som vi hittade på blocket. Har ju inte fått börja använda den än, men än så länge känner vi oss jättenöjda!

/Jenny

• Linda01

Vi har en Mutsy 4 rider light! har i för sig ingen erfarenhet av barnvagnar men jag tycker den e toppen!! Har fler kompisar som har bugaboo men de svängbara framhjulen på dem är alldeles för små. Såg att någon annan skrivit att Mutsyn är svårsvängd och det är den absolut inte, den har super "servo".
    Om man vill ha en vagn att köra i skogen så är den kanske inte den bästa men vilka vagnar är det, inte så många !!

• Linda01

Jag menar att jag inte har några barn sedan innan och därför ingen erfarenhet av barnvagnar, lät lite konstigt i förra inlägget!!

• pyret feb

Hej!
    Härligt att höra att du är nöjd med Mutsyn! Jag ser framemot att få börja använda den, än så länge är känner vi oss jättenöjda =)

• BamMyMan

Jag vill höra mer om Mutsyn, jag letar vagn och har fastnat lite för den, tyvärr finns det inget ställe i närheten så jag kan klämma på den.
    Vad väger den? Är den smidig? Ge mig en MASSA info

• Sushi

Hej hej

Jag hoppas du inte köpte en eurobaby för det är INTE bra kvalité på deras vagnar. Vi köpte en eurobaby Simba i december 2008, började använda vagnen i slutet av april 2009 då våran son föddes. Vagnen är väldigt klumpig och tung, den är ranglig och sladdrig, bromsen fram funkar inte alls och har aldrig gjort, dragkedjan i mjuklift gick sönder efter första "öppningen", punka på alla luftdäcken, hjulen har även ramlat av vid ett antal tillfällen då vi varit ut på promenad. Ja detta är det som jag kommer på så här på rak arm. Sen att säljarna i Stockholm/Helenelund är väldigt otrevliga och inte på något sätt tillmötesgående när man ringer och klagar gör inte saken bättre. De skyller på handhavandefel och andra omständigheter. Men jag vet inte hur mycket fel man kan göra på 8 månader så att den är i så dåligt skick som den är nu.

Hett tips är att alltså inte investera i denna vagn!

Mvh Sushi

• Leoanen
    Sushi skrev 2009-12-22 16:23:37 följande:
    Hej hej Jag hoppas du inte köpte en eurobaby för det är INTE bra kvalité på deras vagnar. Vi köpte en eurobaby Simba i december 2008, började använda vagnen i slutet av april 2009 då våran son föddes. Vagnen är väldigt klumpig och tung, den är ranglig och sladdrig, bromsen fram funkar inte alls och har aldrig gjort, dragkedjan i mjuklift gick sönder efter första "öppningen", punka på alla luftdäcken, hjulen har även ramlat av vid ett antal tillfällen då vi varit ut på promenad. Ja detta är det som jag kommer på så här på rak arm. Sen att säljarna i Stockholm/Helenelund är väldigt otrevliga och inte på något sätt tillmötesgående när man ringer och klagar gör inte saken bättre. De skyller på handhavandefel och andra omständigheter. Men jag vet inte hur mycket fel man kan göra på 8 månader så att den är i så dåligt skick som den är nu. Hett tips är att alltså inte investera i denna vagn! Mvh Sushi
    Det är beklagligt att detta inlägg  får stå obesvarat sedan den 9 december  2009

Vi på Eurobaby har inget minne av att det finns någon kund som inte har fått hjläp om något gått sönder på vagnen inom garantitiden.
    Om det är så  anmodar vi kunden att omgående komma in med vagnen för gratis service och kontroll.När det gäller lufthjul ås verka det omöjligt att alla fyra kan få punktering.

iVi har samma lufthjul som Brio Happy  och om slangen är trasig så byter vi slang för endast 25:- per Hjul  Vi känner också efter så att det inte sitter något vasst föremål i däcket som kan skada slangen. Du är välkommen in för fri service.

Service avd Eurobaby i Sollentuna
  • Jess87

Tycker inte man kan utse ett helt märke som dåligt för att man haft problem med en vagn.. det är väl som att köpa bil. Vissa har turen att aldrig få något fel, medan vissa med samma märke och modell kan ha jätte mycket fel.

Svar på tråden Erfarenhet av barnvagn från Mutsy /Queenette/Eurobaby