• Anonym (Jobbigt)

Snälla tröst: hur snabbt blev du gravid efter missfall?!

När blev du gravid efter MF/MA - tröst åt oss med MF....?!
    När blev du gravid efter missfall?
    Hej!

Skulle vilja höra era historier och sammanföra dem som en liten "tröst-lista" till oss som drabbats av missfall. Även om det är vanligt med tidiga missfall/missed abortions så är lika jobbigt ändå!

1. När fick du MF/MA?
    2. När blev du gravid igen?
    3. När föddes barnet/ska barnet födas?

Tusen tack!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-02 07:42
    Ragnalotta, Birry, Kims mamma mfl mfl - ni som blev gravida väldigt snabbt efter missfall (innan första mens, eller första ägglossningen efter mens) - skrapades ni, eller fick kroppen ta hand om det hela själv?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-03 09:38
    Absolut gör det det. Det känns skönt att läsa.
    Jag får inget utslag nu på varken ÄL-stickor eller grav-stickor, så det är ju bra att det är dags att börja om. Ännu ingen mens, om MF:et skulle ha varit "som en mens" ska jag ha mens nu på torsdag.

Jag ångrar bara så OTROLIGT mycket att jag inte gjorde en skrapning. För alla ni som skriver som blivit gravida direkt innan ytterligare en mens, eller efter en mens, ni verkar ha genomgått en skrapning!

Suck. Men nu ska jag inte deppa ihop över det, utan läsa och ta till mig det ni skriver. Det borde ju funka även för mig någongång.
    Men så otroligt jobbigt det här skulle bli, med barn. Hade jag ingen aning om. Mår pyton, men kan kravla mig upp och låtsas att livet fortsätter då och då.

• Svar på tråden Snälla tröst: hur snabbt blev du gravid efter missfall?!
  • Daniela01

jag vill oxå gärna höra lite solskenshistorier :) Tyvärr så har jag ingen själv, men hänger gärna med tråden och får lite hopp på vägen :)

• larssonsophie

Jag fick ett MA som upptäcktes i v 16 (fostret dog i v 11), det var i dec -06
    Blev gravid direkt efter och min son föddes i okt -07

• Anatha

Förmodligen missfall i slutet av dec
    Bekräftat att jag inte var gravid längre 7 januari 2009
    17 maj positivt graviditetstest
    23 januari 2010 beräknad förlossning

Jag tyckte det gick jättesnabbt så var jag helt plötsligt gravid igen.

• Minimagen

Jag fick missfall i vecka 6, bara 10 dagar efter jag testat pos, hade då försökt bli gravid i ett halvår. Blev sen gravid 2 månader senare, hon föddes aug -03 :)

• Anonym

Missfall i slutet av juli i år, gravid i mitten av augusti. BF maj 2010

• Butikslager

MF i vecka sju nu i april..

I augusti plussade vi igen och nu är jag i vecka 16. BF 24april.

• Pellerbom

Hej!
    Jag fick missfall i vecka 8, en vanlig mens fem veckor senare och ett plus ytterligare fem veckor senare. Det hände hösten -05 och nu, fyra år efter mitt missfall, har jag en nybliven treåring som busar här hemma!

• Teskedsmamman

Första gången tog det 4 år innan barnet föddes men det beror på att jag och dåvarande pojkvännen gjorde slut, och innan jag hittat ny man och hittat RÄTT man så tog det några år

Jag fick en ofostrig graviditet (min andra) som upptäcktes i vecka 10, jag genomgick en medicinsk abort. Jag hade rester kvar som gjorde att jag blödde i 7 veckor. 2 veckor efter att resten kommit ut så fick jag ägglossning (alltså 9 veckor efter aborten).
    Den ägglossningen tog sig inte men på nästa ägglossning (normal cykellängd) så blev jag gravid.
    Det blev 20 mån mellan barnen istället för 15 mån... så här i efterhand kan jag känna att det där missfallet kom ganska lägligt, om nu ett missfall kan göra det.... Det hade varit mycket mer kämpigt om han kom vid 15 mån istället för 20 mån...

Nästa graviditet gick också bra

Mina bloggar: ☆ Virkaholic ☆ och tesked.blogspot.com/
  • Birry

Upptäckte ma i v 8 (ofostrig graviditet) och fick göra en medicinsk abort. Blev gravid på andra ägglossningen, ca tre månader efter mf. Den bebisen kom augusti 08.

Hoppas att det går fort för dig också!

• Ragnelutta

Solskenshistoria härifrån!

1. I vecka 7 om jag inte minns helt fel
    2. Enligt BF ska nästkommande knatte ha kommit till bara 6-7 dagar efter mitt mf (!)
    3. Barnet ska födas i början av mars

Med mitt första barn hade jag två mf i följd (med en månads mellanrum) innan knatten stannade kvar (han "fastnade" 2 månader efter det andra missfallet).

Svar på tråden Snälla tröst: hur snabbt blev du gravid efter missfall?!