Berättar ni för maken/sambon om eventuella crushes?
Detta är inget relationsproblem, bara en frågeställning men jag visste inte vad jag skulle lägga inlägget.
Jag är av den uppfattningen att man livet igenom kommer möta människor som kanske berör en lite extra, som man blir attraherad av, som man blir lite löjligt fjortisaktig tillsammans med. Jag kallar det crush och likställer det inte alls med otrohet eller så. Jag tror absolut på livslång kärlek och jag är själv gift.
Nu är det så att jag för första gången sedan vi gifte oss kanske har en sån där liten crush... En man som jag till och med sagt till min make att jag hade kunnat "tänka mig" om jag inte redan hade den perfekta mannen. Crushen handlar absolut INTE om att fantisera om den här personen (och givetvis inte om att vara otrogen), det är bara den där lilla lilla fjärilskänslan som kommer och går ganska fort och man åker hem till sin man och konstaterar att gräset inte alls är grönare på andra sidan, tvärtom.
Min fråga är om ni berättar för den ni lever med om såna här små crushes. Eller låter ni bli för att det inte skall bli någon svartsjuka eller konstigheter.
Mannen som jag "fallit" lite för är någon som jag hoppas bli god vän med, tillsammans med min man. JAg vill inte att min man ska känna några konstiga känslor gentemot honom bara för att jag tänker såna här konstiga saker. Men samtidigt vill jag inte "bedra" honom tankemässigt.
Vad tycker du?