• Ablan

Tycker du att man behöver barnvakt för att kunna åka till Ikea?

Jag såg en annan tråd där ts irriterade sig på föräldrar som tog med sina barn till Ikea och tyckte att man skulle skaffa barnvakt om man ville åka och shoppa på Ikea.

Var tycker du, är Ikea för barn eller inte?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Tycker du att man behöver barnvakt för att kunna åka till Ikea?
  • BlommyNess12

Nej, verkligen inte. Tänk er själva, om folk slutar ta med sina barn till varuhus kommer vi inom kort ha en hel hög ungdomar/unga vuxna som inte vet hur man beter sig i ett varuhus.. KUL..

• Ablan
    BlommyNess12 skrev 2009-11-01 19:35:45 följande:
    Nej, verkligen inte. Tänk er själva, om folk slutar ta med sina barn till varuhus kommer vi inom kort ha en hel hög ungdomar/unga vuxna som inte vet hur man beter sig i ett varuhus.. KUL..
    Haha Sanning.
  • snillis

Det går ju inte att rösta.
    Självklart kan man ha med barn på IKEA även om det kanske inte är så kul för någon - varken föräldrar eller barn.
    Men ibland VILL man ju faktiskt göra saker utan barnen. För att det är enklare, bättre, roligare eller vad fan som helst.
    Jag hade lätt kunnat fixa barnvakt för att åka till IKEA. Varför inte liksom?

• Toddes mamma

Nej, barn ska absolut inte åka till IKEA, de ska heller inte åka till Ica,borsta tänder eller äta upp sina grönsaker... Däremot ska barn ALLTID ha kul, de få absolut inte ha tråkigt, nej, nej, det är ju inte bra... ;)

Jag tycker inte det handlar om att man ska åka just o shoppa, det handlar om att åka ut på en utflykt som familj, att umgås en hel dag tillsammans, inte så farligt,,, däremot skulle jag aldrig ta med dem till Gekås, där går min gräns...men då skulle nog också gubben strejka...

• Ablan
    snillis skrev 2009-11-01 19:38:21 följande:
    Det går ju inte att rösta. Självklart kan man ha med barn på IKEA även om det kanske inte är så kul för någon - varken föräldrar eller barn. Men ibland VILL man ju faktiskt göra saker utan barnen. För att det är enklare, bättre, roligare eller vad fan som helst. Jag hade lätt kunnat fixa barnvakt för att åka till IKEA. Varför inte liksom?
    Jag förstår hur du tänker och visst fan kan det vara väldigt skönt att göra saker utan barn, jag menar mer om det är tvunget att ha barnvakt.
  • Ablan
    Toddes mamma skrev 2009-11-01 19:40:14 följande:
    Nej, barn ska absolut inte åka till IKEA, de ska heller inte åka till Ica,borsta tänder eller äta upp sina grönsaker... Däremot ska barn ALLTID ha kul, de få absolut inte ha tråkigt, nej, nej, det är ju inte bra... ;) Jag tycker inte det handlar om att man ska åka just o shoppa, det handlar om att åka ut på en utflykt som familj, att umgås en hel dag tillsammans, inte så farligt,,, däremot skulle jag aldrig ta med dem till Gekås, där går min gräns...men då skulle nog också gubben strejka...
    Jag har haft med min son till gekås, man måste bara lura ut vilka tider som det är sparsamt med folk, så går det som smort
  • Miss Lau

Självklart kan man ha med barnen till IKEA och jag stör mig inte ett dugg på andras barn.

Däremot kan vi inte handla "seriöst" om vi har barnen med för vi måste passa ungarna hela tiden, så ska vi handla är det barnvakt som gäller.

Men vi brukar åka till Ikea då och då för att barnen gillar det. En timme i lekrummet följt av en rusch genom butiken och därefter köttbullelunch. Mina barn älskar det

• Toddes mamma
    Ablan skrev 2009-11-01 19:41:46 följande:
    Jag har haft med min son till gekås, man måste bara lura ut vilka tider som det är sparsamt med folk, så går det som smort
    Helt upp till var o en, men jag skulle inte det, för då handlar det ju bara om att handla....fast som sagt, jag skulle inte få med varken gubbe eller barn dit o det skulle ge mig mer lugn o ro...
  • jen bossman

Det skulle aldrig falla mig in att skaffa barnvakt för att åka till ikea. Mina barn gillar ikea, iaf den äldre (den yngre är 19 månader och hänger med på allt). Även om vi ska handla mycket så får barnen följa med, vi är ju alltid två som åker. Om jag ska handla kläder eller något då jag vet att barnen OCH sambon hellre stannar hemma eller gör något för sig själva åker jag helst själv. Men skaffa barnvakt, för oss mormor och morfar, gör vi bara om det kör ihop sig på jobbet med hämtning eller vid någon eventuell fest där båda går. Vilket inte händer allt för ofta.

• Ablan
    Toddes mamma skrev 2009-11-01 19:43:21 följande:
    Helt upp till var o en, men jag skulle inte det, för då handlar det ju bara om att handla....fast som sagt, jag skulle inte få med varken gubbe eller barn dit o det skulle ge mig mer lugn o ro...
    Jag skulle också helst åka ensam, mycket roligare för mig , men jag brukar oftast få släpa med honom
Svar på tråden Tycker du att man behöver barnvakt för att kunna åka till Ikea?