• Anonym (lovesick)

Kär i en äldre man!

Vet inte vad jag ska göra! Är helt galet kär i en mycket äldre man! Han är den intelligentaste, briljantaste manligaste man jag någonsin träffat! Mannen i mitt liv! Har aldrig kännt mig så attraherad av någon nånsin förut. Enda problemet är generationsklyftan. Han är nästan 30 år ädre...
    Vad gör man?

• Svar på tråden Kär i en äldre man!
  • FIame

Älskar du honom så skit i klyftan speciellt om du ser en framtid tillsammans.

• Anonym

Du konstaterar först att du är kär i honom. Sedan bestämmer du om och hur du vill agera på det.
    Vad vill du ha ut av ett förhållande? Vad vill han? (Om han också är/blir intresserad.) Har ni en rimlig chans att få ut sådant ni tycker är viktigt i ett förhållande utifrån vad du vet nu? Sett till alla faktorer, där åldern är en. Garantier har man aldrig men man kan ju börja med ett försök till analys. Eftersom du nu tänker efter före, vilket fler i alla åldrar borde göra

Min egen man sedan många år är tjugo år äldre för övrigt.

• Anonym (bolla)

Åldern ska inte vara ett hinder för kärleken.

Min sambo sedan fem år tillbaka är femton år äldre än mig. han är mannen i mitt liv, den jag ska leva med.

• Anonym (lovesick)

Har precis börjat försöka ha kontakt med honom efter att ha avvaktat och försökt glömma honom i flera år. Tänkte att jag måste försöka en gång iallafall innan jag dör.. Vet inte hur jag ska närma mig honom bara. Tänk om han blir förolämpad?! Jag ser dessutom mycket yngre ut än vad jag är! Det skulle aldrig gå att vara offentliga med en ev relation.

• Kajee

Om andra inte kan vara ok med er relation så är det mer deras problem än ert.
    Ingen lär bli förolämpad av att få höra att någon är attraherad av ens person.
    Njut av att vara kär och försök att bli lycklig med någon du älskar - det är nummer ett!
    Hoppas att det blir ni.

Anonym (lovesick) skrev 2009-11-01 21:41:12 följande:

Har precis börjat försöka ha kontakt med honom efter att ha avvaktat och försökt glömma honom i flera år. Tänkte att jag måste försöka en gång iallafall innan jag dör.. Vet inte hur jag ska närma mig honom bara. Tänk om han blir förolämpad?! Jag ser dessutom mycket yngre ut än vad jag är! Det skulle aldrig gå att vara offentliga med en ev relation.
  • Anonym (lovesick)
    Kajee skrev 2009-11-01 21:44:06 följande:
    Om andra inte kan vara ok med er relation så är det mer deras problem än ert. Ingen lär bli förolämpad av att få höra att någon är attraherad av ens person. Njut av att vara kär och försök att bli lycklig med någon du älskar - det är nummer ett! Hoppas att det blir ni. Anonym (lovesick) skrev 2009-11-01 21:41:12 följande:
    Helt ärligt så skulle nog alla titta snett. Jag ser alldeles för ung ut helt enkelt, ålderskillnaden ser utåt sett ut att vara mycket större. Men inom mig är jag ju en vuxen mogen kvinna! Fast jag skulle inte ha något emot att bara han och jag visste. Vi har fått kommentarer om att vi ser ut att ha ngt ihop av andra till min stora förvåning.
  • Kajee

Det låter ju bra! Börja med det och se vart det tar vägen. Kanske fungerar det när de andra "växer in i det".

Anonym (lovesick) skrev 2009-11-01 22:00:42 följande:

Helt ärligt så skulle nog alla titta snett. Jag ser alldeles för ung ut helt enkelt, ålderskillnaden ser utåt sett ut att vara mycket större. Men inom mig är jag ju en vuxen mogen kvinna! Fast jag skulle inte ha något emot att bara han och jag visste. Vi har fått kommentarer om att vi ser ut att ha ngt ihop av andra till min stora förvåning.
  • Anonym (lovesick)
    Kajee skrev 2009-11-01 22:08:02 följande:
    Det låter ju bra! Börja med det och se vart det tar vägen. Kanske fungerar det när de andra "växer in i det".
    Vet inte hur jag ska visa honom vad jag känner, tror inte han väntar sig att jag är ngt "mer" än bara "trevlig" mot honom. Några tips?
  • Anonym (ex)

Å vad mysigt det låter med att du är kär, KÄR!!!{#lang_emotions_heart}

Såklart ska du följa ditt hjärta, det är mitt råd.
    SEn får väl allt visa sig vad det hela leder till!

men varför skulle han bli förolämpad??

• Anonym (lovesick)

Anonym (ex) skrev 2009-11-01 22:18:54 följande:

Å vad mysigt det låter med att du är kär, KÄR!!! Såklart ska du följa ditt hjärta, det är mitt råd. SEn får väl allt visa sig vad det hela leder till! men varför skulle han bli förolämpad??
    :) Han har gett mig väldigt hövliga komplimanger och på ett sätt som om han inte förknippar sig själv med "gubbsjuk" man om du förstår vad jag menar. Han är väldigt artig, ingen man börjar flirta ohämmat med som jag skulle göra med en jämnårig. Ge mig tips någon!? :)
  • Kajee

Oj - det är nog svårt oavsett ålder. Själv är jag tillsammans med en kille som är 6 år yngre och jag trodde aldrig att han skulle ta mig på allvar. Men det föll sig bara naturligt.

Anonym (lovesick) skrev 2009-11-01 22:17:02 följande:

Vet inte hur jag ska visa honom vad jag känner, tror inte han väntar sig att jag är ngt "mer" än bara "trevlig" mot honom. Några tips?
  • Anonym (ex)
    Anonym (lovesick) skrev 2009-11-01 22:33:58 följande:
    Anonym (ex) skrev 2009-11-01 22:18:54 följande: :) Han har gett mig väldigt hövliga komplimanger och på ett sätt som om han inte förknippar sig själv med "gubbsjuk" man om du förstår vad jag menar. Han är väldigt artig, ingen man börjar flirta ohämmat med som jag skulle göra med en jämnårig. Ge mig tips någon!? :)
    Tips...hm...
    berätta i så fall mer om hur ni känner varandra?
    När skulle du kunna lägga in en "stöt" är ju svårt då jag inte vet hur ni ses?{#lang_emotions_cool}
  • Anonym (lovesick)

Anonym (ex) skrev 2009-11-01 22:56:37 följande:

Tips...hm... berätta i så fall mer om hur ni känner varandra? När skulle du kunna lägga in en "stöt" är ju svårt då jag inte vet hur ni ses?
    Jag har alltså precis fått kontakt med honom igen efter några års uppehåll via nätet. Vet inte när eller om vi ens kommer att ses. Undrar därför hur jag ska gå tillväga för att närma mig honom sakta.
Svar på tråden Kär i en äldre man!