• Pemmel

Hur flytta telefonnummer från abonnemnag hos olika operatörer...

Jag vill behålla mitt mobilnummer. Har uppsägningstid på 3 månader hos en operatör och vill ha ett abonnemang hos en annan operatör. Jag vill slippa så mycket överlappande som möjligt i tid. Måste jag säga upp det abonnemang jag har nu och sedan teckna ett nytt i rätt tid för att inte förlora mitt nummer, eller kan man teckna ett abonnemang att börja gälla ett visst datum med nummeröverflyttning?
    Dum fråga kanske, men har bara haft kontantkort tidigare.

• Svar på tråden Hur flytta telefonnummer från abonnemnag hos olika operatörer...
  • fruganL

Det är säkert olika hos olika operatörer. Lättast måste ju vara att ringa operatören du vill byta till och fråga om du kan teckna ett avtal som börjar gälla om tre månader. De har säkerligen erfarenhet av liknande situationer och är säkert glada att hjälpa till.

• Miss Skellington

Du ringer operatören du vill byta till och säger att du vill portera (flytta över) ditt nummer från den operatör du har i dagsläget. Sen sköter nya operatören resten. Enkelt.

• Miss Skellington

Miss Skellington skrev 2009-11-01 22:29:27 följande:

Du ringer operatören du vill byta till och säger att du vill portera (flytta över) ditt nummer från den operatör du har i dagsläget. Sen sköter nya operatören resten. Enkelt.
    Glömde: Säg INTE upp ditt nuvarande abonnemang, då tappar du ditt nummer.
  • Pemmel

Bra, hoppades att det skulle vara att bara prata med den ena av dem. Ska in till stan idag så då får det bli att prata direkt med dem i butiken. Tack.

Svar på tråden Hur flytta telefonnummer från abonnemnag hos olika operatörer...