• Anonym (Tjockis)

Gå ner i vikt med träning hemma!!

Jag är 163 lång och väger 94 kg.. Med andra ord ca 20 kg för mkt. Jag skulle vilja träna men vill inte visa mig på gymet, och har dessutom inte råd med ett gymkort.
    Egentligen mår jag inte så dåligt över min kropp, men jag och min sambo har försökt bli gravida ett tag nu, och min läkare tror att det beror på min övervikt. Så ja tänkte göra ett försök att tappa några kilo.

Är det någon här på fl som gått ner vikt av träning hemma? hur gjorde ni isf?

Det kanske är någon mer som vill göra detta, vi kanske kan göra det "tillsammans" stötta varandra här :)

• Svar på tråden Gå ner i vikt med träning hemma!!
  • Anonym

Jag är överviktig... Väger nu 99kg och är 163,5cm lång... Gorde en gbp op för 5månader sen och har gått ner 36kg sen dess men har stannat i vikten nu och skulle behöva bbörja träna...

Man kan ju gå ut på promenader, göra lättare övningar hemma såsom situps, armhävningar osv..
    Och så hade jag tänkt och börja gå till sjukgymnasten... För de e billigare att träna där...

• Anonym

Jag köpte ett löpband och nu springer jag tre gånger per vecka. Det gjorde att jag tappade ganska fort i början. Sen stod jag still eftersom jag inte fattade att man måste ändra träningen ibland ;) Jag köpte löpbandet för att slippa gå ut på vintern när det är kallt etc.

Dessutom har jag några DVD med pilates, Taebo, Zumba etc som jag varvar med en gång i veckan. Jag har hantlar och viktband som jag använder och min kropp börjar sakta förändras. Jag kan se muskler :) Yay! Det går!

Dessutom äter jag mindre portioner och har fått en bättre bild av hur mycket kalorier saker innehåller. Och jag blev chockad!

På tre månader har jag gått ned 12 kg och min kropp börjar sakta få form. Muskler, midja etc. Känns toppen! Lycka till!

• Anonym

Inga problem - självklart kan du träna hemma, med promenader osv.

Viktnedgång handlar mest om maten ändå, så det är maten som är viktigast att förändra.

Lycka till!!

• Anonym (vill ner i vikt)

jag vill oxå gå ner i vikt. Jag är ingen som tränar och går på gym o sådant.

Fick barn i juni. mitt andra o nu vill jag ner ca 10 kg. Men vet inte hur jag ska lyckas.
    Jag går promenader som tar ca 1 timme rsakt..om dagen..men känner att inget händer just nu...

• Anonym (tappas.)

Hej!

Vill bara tipsa om www.tappa.se, en sida som koncentrerar sig på just vardagsmotion. Du fyller i längd, vikt, ålder, kön och får ett rekommenderat dagligt stegmål. Sen är det upp till dig om du vill nå det målet enbart med promenader eller även med annan träning (det finns omvandlingstabeller där man fyller i annat). Man får även ett rekommenderat dagligt kaloriintag, och kan själv fylla i vad man äter. Det sistnämnda har jag struntat i, eftersom jag ammar, men har nu gått ner 20 kg på 4 månader. Nu låter det lite bättre än vad det är eftersom min andra son föddes för 4 månder sen, så lite vikt försvann ju på köpet...
    Men när min första son föddes gick jag nästan inte ner nåt, så nån nytta gör ju dessa promenader.

Iaf, det jag gillar var att det inte var en massa dieter som ska följas eller konstigheter, bara vardagsmotion - och om man vill kalori-listor. Ingen mat är förbjuden, men det bygger ju på att man gör av med mer än man stoppar in. Tycker den bygger på sunt förnuft! Dessutom kan man prova gratis!

• Anonym (tappas.)

Hej!

Vill bara tipsa om www.tappa.se, en sida som koncentrerar sig på just vardagsmotion. Du fyller i längd, vikt, ålder, kön och får ett rekommenderat dagligt stegmål. Sen är det upp till dig om du vill nå det målet enbart med promenader eller även med annan träning (det finns omvandlingstabeller där man fyller i annat). Man får även ett rekommenderat dagligt kaloriintag, och kan själv fylla i vad man äter. Det sistnämnda har jag struntat i, eftersom jag ammar, men har nu gått ner 20 kg på 4 månader. Nu låter det lite bättre än vad det är eftersom min andra son föddes för 4 månder sen, så lite vikt försvann ju på köpet...
    Men när min första son föddes gick jag nästan inte ner nåt, så nån nytta gör ju dessa promenader.

Iaf, det jag gillar var att det inte var en massa dieter som ska följas eller konstigheter, bara vardagsmotion - och om man vill kalori-listor. Ingen mat är förbjuden, men det bygger ju på att man gör av med mer än man stoppar in. Tycker den bygger på sunt förnuft! Dessutom kan man prova gratis!

• Anonym (fd tjockis)

Som tidigare har sagt, motion hemma är jättebra, men det handlar mycket mer om att lägga om kosten...
    Lycka till!

Svar på tråden Gå ner i vikt med träning hemma!!