• PippiLottan

vad är ONDA sammandragningar egentligen??

jag hade jätte mycket problem med sd vid min förra grav, men de var helt ofarliga. trots att jag kunde ha 50 st på en dag o det höll på från v 18. Är nu i v 21 o det har börjat komma mycket sd. men denna gången tycker jag de gör mer ont. De trycker som tusan på urinblåsan(aj) det spänner o sticker i hela magen.
    Är det ofarliga sammandragningar???
    Vet att man ska passa sig när det börjar göra ont, men hur ont ska det då göra???

• Svar på tråden vad är ONDA sammandragningar egentligen??
  • jojjo113

Det ska väl inte göra ont alls med sammandragningar?

Ring in på förlossningen och fråga...

• Blossi

Man har ju sammandragningar men de ska som sagt inte göra ont.
    Har sjäv det och i mitt fall så beror det på uvi. Har man väldigt mycket sammandragningar så måste man vila för det är inte heller bra. Jag tycker du ska kontakta din bm och berätta.

• PippiLottan

Löns inte ringa till förlossning. innan v 25 gör man inget för att förhindra om förlossningen startar här där jag bor. j är ju bara i v 21.

• PippiLottan

menar egentligen VAD som är ont??? Alltså ska de vara så man måste stanna upp o knappt kan stå, eller räcker det med att det spänner o sticker för o kallas ont???

• Cattla

Ring förlossningen och kolla!
    Men till mig sa de att om de gjorde så ont att man vaknade på natten så gjorde de "ont", annars så var det normalt...

Kanske ska du kolla upp det trots att du inte vill. För har du uvi eller annan infektion så kan du få medicin och blir du fri från baseluskerna så slutar kanske sammandragningarna. Slutar de inte kanske du får så mkt för tidigt att det inte går att rädda liten...
    Jag hade mkt sammandragningar som kändes som mensvärk ungefär, i v. 20. På mig hittade de inte ngn orsak men jag fick ligga på sjukhus 1 vecka med antibiotika och efter det minskade de markant.
    Nu i v 36/37 så är de igång igen, men nu gör det inget om det kommer igång...

(sen har man tydligen alltid mer sammandragningar efter 1a barnet)

• Blossi

Har hört tvärtom att man har mer sammandragningar med de andra än första?!
    Hur som helst så ska de "normala" sammandragningarna bara anas medans de som gör ont känns ju och det ska man alltid vara vaksam på.

• PippiLottan

pratade med en BM idag, inte min dock. Hon tyckte inte de var nå alls! dels för att det är andra barnet då det tydligen ofta är mkt värre, dels för att jag inte upplever alla otäcka o att de inte blir värre när jag rör mig mycket. kan lätt gå en promenad i snabb tackt en timma utan o få ngra sd

Svar på tråden vad är ONDA sammandragningar egentligen??