Mamma fattar inte att jag är vuxen!
Min mamma verkar inte fatta att jag är vuxen nu, för hon lägger sig i allt jag gör och inte gör.
Jag tänkte ev. börja studera på komvux nästa höst så att jag kanske kan komma in på någon högskola sen, men enligt henne får jag absolut INTE ta studielån öht för då förstör jag hela mitt liv tycker hon.
När jag blev gravid 2007 var hennes första reaktion väldigt negativ, hon började nästan skälla ut mig och ansåg väl typ att vi inte skulle klara av det, då hade jag ändå fast jobb och inkomst (är tyvärr varslad nu). Jag var vid den tidpunkten 26 år och det tycker åtminstone jag är en lagom ålder att skaffa barn!
När dottern sedan kom för ungefär två år sen så var hon inte sen med att lägga sig i allt vad gällde henne. Och i början hade hon nyckeln hem till oss och då kom hon hem till oss nästan varje dag och styrde o ställde. Så hon och min sambo blev väldigt osams då han tillslut sa ifrån (hon lyssnade inte när jag gjorde det), och de är väl fortfarande inte helt sams, hon skyller alla "dåliga" beslut som vi gör på honom t.ex.
Sen när vi skulle skaffa ny bil i somras så var hon även då med och försökte lägga sig i.
Nu håller jag och min sambo på och ska skaffa hundvalp till våren, det kommer hon garanterat sätta sig emot det med. Vi har tänkt på alla för- och nackdelar redan, så vi vet vad som väntar oss. Men hon kommer göra allt för att övertala oss att inte skaffa hund.
Vad ska jag göra för att hon ska fatta att jag är vuxen och att jag tar mina egna beslut nu?