• Anonym (Höstmökret)

Har Clearblue test vissat er fel resultat?

Jag skulle haft mens denna helgen eller föra.
    Mensen strulade pga uttag av spriral.
    Jag köpt ett men det blev fel med testet.
    Köpte ännu ett men jag testade mitt på dagen.
    Fredagen och jag skulle få mens antingen lördag eller söndag.
    Jag har fortfarande inte fått någon mens.
    Haft samma symtom som när jag blev gravid med sonen.

Nu är jag livrädd för jag har både ätit sushi och Brie i helgen och druckit.
    Testet visade ju att jag inte var gravid. Men nu börjar jag undrar.

Kan de visat fel?
    Har det hänt dig?

• Svar på tråden Har Clearblue test vissat er fel resultat?
  • SilverEmma

Jag tog flera CB som visade negativt innan jag plussade. Vissa är ju låghormonare & plussar sent.

Sushi är helt ok att äta som gravid, bara så du vet. Brieost är ju rekommenderat att man ska undvika men det är ändå väldigt sällsynt att någon blir smittad av listeria...tror verkligen inte du behöver oroa dig för det heller.

Alkoholen är väl det "värsta". Men man måste ju kunna leva normalt till den dagen man blir gravid? Jag plussade inte själv förrän på BIM+20, på BIM+19 var jag ute på krogen & drack en del & rökte som en skorsten...dottern är nu snart 9 månader & kärnfrisk.

• Anonym (Höstmökret)

Läst på massa ställen att man absolut inte får äta sushi om nu inte fisken har varit fryst innan.

Känner mig mindre gravid nu än vad jag gjorde innan. Kankse gärnan som spökar

• Anonym

Det är väldigt liten risk att bli sjuk om man äter sushi, men avråder just för att det finns en pytteliten risk. Om du inte är dålig än så är det ingen fara.

Anonym (Höstmökret) skrev 2009-11-02 10:41:30 följande:

Läst på massa ställen att man absolut inte får äta sushi om nu inte fisken har varit fryst innan. Känner mig mindre gravid nu än vad jag gjorde innan. Kankse gärnan som spökar
  • pussgurkan86

ävem om du är gravid så får inte embryot någon näring av dig nu så du kan vara lugn.

• Anonym (Höstmökret)

okej.

• Anonym (Höstmökret)

Men testet då? Kan det vara fel. Kissade inte på morgonen utan på kvällen.

• Kyltsi
    Anonym skrev 2009-11-02 10:46:00 följande:
    Det är väldigt liten risk att bli sjuk om man äter sushi, men avråder just för att det finns en pytteliten risk. Om du inte är dålig än så är det ingen fara. Anonym (Höstmökret) skrev 2009-11-02 10:41:30 följande:
    Enligt "nya" rön får man äta sushi.
  • Mummy

Jag testade med CB några dagar efter bim och det visade negativt. Provade samma kväll med Preg och det visade starkt plus

• Anonym
    Anonym (Höstmökret) skrev 2009-11-02 11:13:03 följande:
    Men testet då? Kan det vara fel. Kissade inte på morgonen utan på kvällen.
    Det spelar inte någon större roll om du hållt dig iaf 4 timmar och inte druckit något. Efter bim kan man testa när som helst utan att hålla sig. Jag testade pos på kvällen 4 dagar före bim.
  • Anonym (Höstmökret)

men jag var inte riktigt efter bim. Tror Bim var i lördags eller ïgår

• pussgurkan86

testar man före bim så rekommenderas morgonurin men du skulle ha haft din mens för länge sedan så det spelar nog ingen roll när du testar dig.

• Anonym (Höstmökret)

Antingen skulle jag har det denna helgen eller föra. Fick mens i två veckor, men jag tyckte jag kände ÄL på sista helgen och då borde jag fått mensen igår

• Anonym (Höstmökret)

Jag testar nästa vecka om inte mensen kommit.

• SilverEmma

Anonym (Höstmökret) skrev 2009-11-02 10:41:30 följande:

Läst på massa ställen att man absolut inte får äta sushi om nu inte fisken har varit fryst innan. Känner mig mindre gravid nu än vad jag gjorde innan. Kankse gärnan som spökar
    Överallt jag har ätit sushi så HAR fisken varit fryst, tror att det är mer regel än undantag.
  • Anonym (Höstmökret)

oki doki. Vad vet jag. Jag vet att jag tycker det är jätte gott

• fia jimmy

Jag "plussade" inte förän ganska sent... Det stod nog att man kunde testa nån dag innan beräknad mens. Jag testade nån dag efter o fick negativt. Väntade nån dag till o fick sedan +

• SilverEmma

Anonym (Höstmökret) skrev 2009-11-02 11:34:00 följande:

oki doki. Vad vet jag. Jag vet att jag tycker det är jätte gott
    Då tycker jag du ska fortsätta med det även om du är gravid! Vill du vara helt säker så fråga dom om fisken varit fryst. Ät sen inte tonfisken för många gånger, 2-3 ggr/år är rekommendationen på färsk tonfisk har jag för mig.
  • Anonym (Höstmökret)

äter inte tonfisk!

• Anonym (Höstmökret)

fick min mens idag

Svar på tråden Har Clearblue test vissat er fel resultat?