• Miss Obsessive

Gilmore girls

Har sett att sista säsongen går på 5.an igen och har kollat på några av avsnitten. Älskade denna serie, men blir fortfarande irriterad över att de splittrade på Rory och Logan i sista avsnittet! Väntar nu på GG- the movie, där manusförfattarna ställer allt till rätta genom att återförena de igen =)

• Svar på tråden Gilmore girls
  • Fluffguf

Ja det störde mig också, jag som äntligen hade börjat gilla logan. Jag hade förväntat mig något mer känslosamt i det sista avsnittet, i stil med avslutningen på första säsongen eller så.

• arkeologitjejen

Kan bara hålla med. Sparade på boxarna och köpte sista säsongen bara för att ha den också, men klarar knappt av att titta på den för att jag blir så arg när jag tänker på hur de sabbade slutet efter sju års tittande.

Linnea 080310
  • Fluffguf

Jag kan inte låta bli att tänka på att de säger i extramaterialet i någon av boxarna att amy sherman-palladino visste vad det sista repliken i det allra sista avsnittet skulle bli, det känns som att hon hade tänkt sig något annat.

• 071001

Åh, jag har missat de sista avsnitten. Vad hände med Logan? Orkar nån dra en kortis?

• arkeologitjejen

Logan får jobb i Californinen (tror jag), köper ett hus och friar till Rory och ber henne flytta dit med honom. Tydligen har huset ett avokadoträd i trädgården precis som hon drömt om och han friar på en stor fest hos hennes morföräldrar (?) och hon tackar nej eftersom de är för unga för att gifta sig och de gör slut. Sedan tar det slut mellan Lorelai och Luke också. Eller, de blir inte ihop igen iallafall. Slutet är en fest för hela staden som tar avsked av Rory när hon flyttar från Stars Hollow för att börja jobba i en annan stad.

Linnea 080310
  • 071001

Lorelei och Luke? Men efter det tog slut gifte hon ju sig med Christopher. Skiljer de sig och hon Luke blir ihop igen för att göra slut? Fattar inte nu?

• Fluffguf

Nej, Lorelai och Luke blir tillsammans precis på slutet, efter att hon fick veta att han hade fixat festen kysste de varandra.

• arkeologitjejen

Ja, det tar slut med Christopher. Man märker i de sista avsnitten att L fortfarande är kär i Luke, men det blir ingenting utan det hänger löst och verkar som att de bara är vänner. Ja, titta på kanal 5 nu på dagarna så kommer du se de sista avsnitten. Slutet suger om man följt hela serien.

Linnea 080310
  • 071001

Okej, för andra gången då alltså? För de var ju förlovade och skulle gifta sig 3 juni men det blev inget och Lorelei var full på nån tillställning och höll ett tal om vad alla kunde göra 3 juni istället för att gå på bröllopet. Efter det, ganska långt efter gifter hon sig i smyg med Christoper i Paris ju.

• arkeologitjejen
    071001 skrev 2009-11-02 20:47:34 följande:
    Okej, för andra gången då alltså? För de var ju förlovade och skulle gifta sig 3 juni men det blev inget och Lorelei var full på nån tillställning och höll ett tal om vad alla kunde göra 3 juni istället för att gå på bröllopet. Efter det, ganska långt efter gifter hon sig i smyg med Christoper i Paris ju.
    Ja, det stämmer. Sedan lämnar hon Christopher och bråkar en massa med Luke. Blir full och sjunger en karaokesång till L på en fest. Dagen efter skäms hon och säger att det inte betydde något när han går för att ta tillbaka henne. Han hör när hon säger att det inte betyder något och går därifrån. Logan friar till Rory. Hon säger nej. Han dumpar henne och länar henne för alltid. Sedan är det en fest och hon lämnar Stars Hollow. That's it.
    Linnea 080310
Svar på tråden Gilmore girls