• rockmamman

Sambon jobbar borta

Har en son på 7 månader som jag är hemma med själv måndag till torsdag.
    Går upp och ner, oftast är det helt underbart för man får dela dagarna med sin lille men ofta känns veckorna bara som en lååång väntan till torsdagen. Hur mycket jag än försöker fylla veckorna med iaf ett "vuxenmöte" om dagen (tex promenad med nån kompis eller besök av farmor) så är jag inte alls tillfreds förrän sambon kommer hem. Har dessutom ingen "självklar " mammakompis att bara ringa för en promenad eller så utan bara uppstyrda träffar med massa mammor, och kompisarna jobbar ju på dagen, så de flesta har man helt tappat kontakten med.

Finns det fler som är ensamna i veckorna? Hur tänker ni och vad gör ni för att fylla dagarna? Behöver pepp och tips!

• Svar på tråden Sambon jobbar borta
  • identitet

Jag är ensam med en 2-åring och en 8-månaders sön kväll (oftast) till fre kväll och tycker det funkar kanon! Men jag har alltid varit lite ensamvarg förstås. Barnen och jag har fullt upp på dagarna och vi har våra egna rutiner som vi jobbat in och som funkar fint. Åker på barnsång, ÖF, är ute mycket.. badhuset skulle jag åka till om jag bara hade en liten men det är för svårt med 2 små. Nu fyller ju 2-åringen en hel massa plats, men jag var ensam lika mycket när han var bebis också.. Har inga som jag brukar träffa så där regelbundet men har min mamma nära och driver en ridskola så jag träffar ju folk där iofs..

Svar på tråden Sambon jobbar borta