• Anonym (orolig)

vad ska jag göra?

Jag och min man har varit tillsammans i 3 år nu samt varit gifta ett och ett halft år. jag tycker att vi har haft det bra tillsammans och jag älskar honom mer än allt annat. Nu säger han plötsligt att han inte älskar mig eller har några känslor för mig. Han säger även att han vill komma tillbaka till det som vi hade. När jag frågar honom om hur det har blivit såhär säger han bara jag vet inte. Han visar mig kärlek hela tiden samtidigt som han försöker hålla mig på ett mindre avstånd.

Vad ska jag göra?!

• Svar på tråden vad ska jag göra?
  • Gerd parterapeuten

Hej!
    Din man säger att han inte älskar dig men han visar dig kärlek hela tiden. Det blir motsägelsefullt och svårt att förstå. Han behöver naturligtvis försöka ta reda på vad som hänt med hans känslor för dig eller varför han säger en sak men gör en annan. Jag tycker att ni skall försöka prata med varandra för att ta reda på vad som hänt. Det behöver bli mer begripligt för er båda. Försök titta på hur ni hade det när det var bra, när problemen började och vilka olika faktorer som har spelat in. Du kan inte göra mer än att delta i samtalen med honom, han behöver själv försöka hitta svaren.
    Hälsningar
    Gerd

Svar på tråden vad ska jag göra?