• CHAIN

Kursliteratuer

Hej,
    ska skriva uppsaster inom historia och samhälle på gymnasiumnivå på NTI-skolan men har inte råd bek böckerna och frågar er om man kan låna det nånstans.
    Har ringt stadsbiblioteket utan nån resultat.
    Böckerna jag önskar är Alla tiders Historia Maxi och Reflex A-Kurs Plus MVH Chain.

• Svar på tråden Kursliteratuer
  • fetsnygg

ring gymnasieskola i kommunen och fråga?

• emma enhörning

Jag har "Alla tiders historia A" hemma, men det står inget om maxi på... Kanske är fel bok men vart bor du? Jag behöver den då inte mer...

• CHAIN

emma enhörning skrev 2009-11-02 16:47:37 följande:

Jag har "Alla tiders historia A" hemma, men det står inget om maxi på... Kanske är fel bok men vart bor du? Jag behöver den då inte mer...
    Bor i Stockholm, funkar det ?
  • CHAIN
    fetsnygg skrev 2009-11-02 16:43:26 följande:
    ring gymnasieskola i kommunen och fråga?
    Dem kunde inte låna ut det till privatperson
  • fetsnygg
    CHAIN skrev 2009-11-02 22:20:05 följande:
    Dem kunde inte låna ut det till privatperson
    hm.. men stadsbiblioteken ska ju kunna skicka efter böcker från andra bibliotek i länet, eller från stockholm.. jag bor i en liten kommun i södermanland.. och här skickar de efter, även om det kostar typ 20 kronor eller nåt
  • Disela

Du ska kunna resevera böcker till ditt bibliotek. Det är en avgift poch kan ta tid. Men det ska du kunna göra.

• parvati
    fetsnygg skrev 2009-11-02 22:57:21 följande:
    hm.. men stadsbiblioteken ska ju kunna skicka efter böcker från andra bibliotek i länet, eller från stockholm.. jag bor i en liten kommun i södermanland.. och här skickar de efter, även om det kostar typ 20 kronor eller nåt
    Ja ring och fråga efter fjärrlån de hämtar de hem böcker från andra bibliotek.
  • CHAIN
    fetsnygg skrev 2009-11-02 22:57:21 följande:
    Får höra med dom imorn då miss snygginna.
  • CHAIN

Tittade på deras hemsida lite nu och får fram boken men ser att dom har en tidigare upplaga, undrar om det skiljer sig mycket ?

• emma enhörning
    CHAIN skrev 2009-11-02 23:04:06 följande:
    Tittade på deras hemsida lite nu och får fram boken men ser att dom har en tidigare upplaga, undrar om det skiljer sig mycket ?
    Vilken upplaga är det du behöver... Min är nog för gammal, dessutom befinner den sig utanför Göteborg!
Svar på tråden Kursliteratuer