• cameron

    Hur snart få kontakt med någon som dött?

    Finns det någon som vet ungefär hur lång tid det behöver gå från att någon dött tills att man kan börja prata med den personen/själen/anden på andra sidan? Min undran är alltså hur lång tid det tar att "landa" på andra sidan. En nära vän till mig har nyss dött och jag vill kontakta honom så snart det går genom ouija bräde eller anden i glaset.


    Olivia 0605 & Tindra 0805
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-02 18:16
    Oseriösa svar undanbedes
  • Svar på tråden Hur snart få kontakt med någon som dött?
  • Memnok77

    Chansen blir inte bättre eller sämre att få kontakt med någon som har gått bort beroende på hur länge sedan det var. Du har exakt samma chans att få kontakt med personen oavsett om han/hon har varit död i 10 minuter eller 10 år.

    Och om du vill ha min åsikt om det här så är det ingen bra ide att kontakta din vän med anden i glaset eller uija-bräde. Försök att bearbeta sorgen på vanligt sätt istället.

  • cameron

    Memnok77: Jag ställer mig väldigt frågande till det du skriver om att man kan kontakta ngn som dött så sent som för 10 minuter sedan. Enl min erfarenhet tar det ett tag innan den döda har landat och kan börja kommunicera från andra sidan. Dock är jag osäker på hur lång tid det handlar om, om det är dagar, veckor eller månader.
    Fö bearbetar jag sorgen "på vanligt sätt". Anden i glaset är för mig inte en del i sorgearbetet utan snarare ett sätt att hålla kontakten med mina nära och kära som inte längre är i livet.

    Eisa: Låter logiskt att det är individuellt men har du ngn aning om ungefär hur lång tid det brukar röra sig om?


    Olivia 0605 & Tindra 0805
  • Memnok77
    cameron skrev 2009-11-02 20:27:33 följande:
    Memnok77: Jag ställer mig väldigt frågande till det du skriver om att man kan kontakta ngn som dött så sent som för 10 minuter sedan. Enl min erfarenhet tar det ett tag innan den döda har landat och kan börja kommunicera från andra sidan.
    Jag menade att du har exakt samma chans oavsett hur lång tid som har gått. Den chansen är 0%
  • cameron

    Memnok77: Du missade visst det jag skrev i Ts om att oseriösa svar undanbedes. Ingen som inte tror att man kan få kontakt med andra sidan behöver bemöda sig med att svara på min fråga.


    Olivia 0605 & Tindra 0805
  • Eisa
    cameron skrev 2009-11-02 20:27:33 följande:
    Memnok77: Jag ställer mig väldigt frågande till det du skriver om att man kan kontakta ngn som dött så sent som för 10 minuter sedan. Enl min erfarenhet tar det ett tag innan den döda har landat och kan börja kommunicera från andra sidan. Dock är jag osäker på hur lång tid det handlar om, om det är dagar, veckor eller månader.Fö bearbetar jag sorgen "på vanligt sätt". Anden i glaset är för mig inte en del i sorgearbetet utan snarare ett sätt att hålla kontakten med mina nära och kära som inte längre är i livet.Eisa: Låter logiskt att det är individuellt men har du ngn aning om ungefär hur lång tid det brukar röra sig om?
    Någon dag till några månader. Om döden var enkel och fridfull och personen var gammal så kan man kontakta typ dagen efter, men om döden var snabb, tragisk och oväntad och personen var ung så kan det oftast dröja ett tag pga att de har lite "rehabilitering" att göra.

    Enligt de medium jag läst böcker av, osv.
  • Eisa

    Men du behöver inget bräde eller anden i glaset. Det räcker att säga "Hej, finns du där?"

  • cameron

    Jag vet men jag föredrar av olika anledningar att kommunicera genom anden i glaset.


    Olivia 0605 & Tindra 0805
  • Memnok77
    cameron skrev 2009-11-02 20:51:13 följande:
    Memnok77: Du missade visst det jag skrev i Ts om att oseriösa svar undanbedes. Ingen som inte tror att man kan få kontakt med andra sidan behöver bemöda sig med att svara på min fråga.
    Jaha, var det så du menade. Jag tänkte snarare att det var rätt oseriöst att påstå något som inte hade något som helst vetenskapligt stöd och inte var objektivt bevisat på något sätt. Därför ansåg jag att mitt svar var det mest seriösa du fått.
Svar på tråden Hur snart få kontakt med någon som dött?