• Anonym

Kan man gå upp i vikt 5 kilo på 2 dagar av att unna sig rijält?? snälla läs

Har unnat mig rätt så överdrivet igår o idag, mycket choklad, kakor, nötter?? är trovädigt att gå upp så mykt på 5 dagar???

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-02 19:47
    ska står 5 kilo på 2 dagar

• Svar på tråden Kan man gå upp i vikt 5 kilo på 2 dagar av att unna sig rijält?? snälla läs
  • Anonym

puffar o puffar

• Anonym

För att du skulle gå upp så mycket måste du ha ätit ca 40000 kcal på de dagarna. Det är inte särskilt rimligt... troligtvis, även om du hade ätit det, så kan nog inte kroppen ta upp så mycket på en gång. Normalt är att äta ca 2000 kcal på en dag, du har ju knappast ätit 20 gånger så mycket...

Det är antagligen vatten eller att du har mat i magen eller att vågen är lite opålitlig.

• Anonym
    lillekatt skrev 2009-11-02 19:52:58 följande:
    Då måste du ju ha ätit extremt mycket
    typ 200gram choklad igår 8 kakor, 200gram nötter, rostemackor, torkadfrukt. Det var igår, Idag lite kokoschoklad o 300g chillinötter, lite tofoglass, äggmackor, söckrade brända nötter/mandlar. Så visst blev det en hel del skit suck!!! så det är möjligt att gå upp 5 kilo???
  • Anonym
    Anonym skrev 2009-11-02 19:57:44 följande:
    typ 200gram choklad igår 8 kakor, 200gram nötter, rostemackor, torkadfrukt. Det var igår, Idag lite kokoschoklad o 300g chillinötter, lite tofoglass, äggmackor, söckrade brända nötter/mandlar. Så visst blev det en hel del skit suck!!! så det är möjligt att gå upp 5 kilo???
    jag bara vet att det är ajajbaja men ibland måste man känna att man lever.... o nu sitter jag med ångest o svullnad:( och tung i kroppen
  • Anonym
    Anonym skrev 2009-11-02 19:57:44 följande:
    Nej det är inte möjligt. Kanske ett kilo. Men inte 5!!
  • Anonym

Är visst möjligt.
    Men inte i ren fettvikt.
    Däremot har du säkert lagt på dig en hel massa vatten, vilket är ganska vanligt när man äter på det viset. Speciellt om man äter mycket kolhydrater.
    Så det är ingen bestående uppgång :)

• Anonym
    Anonym skrev 2009-11-02 20:26:16 följande:
    Är visst möjligt.Men inte i ren fettvikt. Däremot har du säkert lagt på dig en hel massa vatten, vilket är ganska vanligt när man äter på det viset. Speciellt om man äter mycket kolhydrater.Så det är ingen bestående uppgång :)
    kommer det att försvinna snart?
  • Anonym (Sam)

Pular man i dig 8 st 200-grams chokladkakor på en dag så kan man räkna med viss viktuppgång. Dock kan det med säkerhet försvinna med mer hälsosamt kostintag samt motion.

• HonSomHarDetLångaStörigaNicket

Kan bero på när och hur du vägt dig?
    Om jag väger mig på morgonen har varit på toa och är naken så skiljer det mycket om jag skulle väga mig påklädd på kvällen.

När jag håller koll på vikten ser jag alltid till att väga mig under likadana förehållanden, dvs på morgonen för att få så låga siffror som möjligt

Svar på tråden Kan man gå upp i vikt 5 kilo på 2 dagar av att unna sig rijält?? snälla läs