det ni har fått är en sk spinalhuvudvärk. jag fick det vid min förlossning av nåt hål (av ca 30) i ryggen. det kommer sig tydligen av att de sticker för långt eller nåt. den ska läka ut av sig själv inom någon vecka eller så, gör den inte det så sätter de en bloodpatch över hålet som tar bort "susningen".
men det är extremt ovanligt på BB att överhuvudtaget NÅN vet vad det är. jag hade tackochlov några väldigt erfarna BM, de hade sett 4-5 fall på 30 år. däremot på provtagningen så är det vanligare - när man tar ryggmärgsprov så är det en vanligare komplikation, eftersom syftet är att skapa ett hål märgen.
men prata med den som satte dit bedövningen, då får ni veta mera vad som gäller. BM har tyvärr ofta begränsad kunskap när det gäller ovanliga komplikationer. i mitt fall var det huvudnarkosläkaren på sjukhuset som varit framme och stuckit, och han fick komma till min sjuksäng och förklara sig...
jag hade fler grejjer, men VÄRST var spinalhuvudvärken, den toppar MIN vad-gör-ondast-lista...