• Anonym (Orolig flickvän)

Hur lång tid tar ett faderskapstest?

Min kille sedan 8 månader tillbaka har kanske blivit pappa för ett par veckor sedan. Som jag skrivit tidigare i en tråd så fick vi reda på det efter vi varit tillsammans i två veckor. Nu har barnet i alla fall kommit och vi väntar otåligt på faderskapstestet. Han är en av två potentiella fäder. Så alltså, hur lång tid tar ett faderskapstest? Vi vet att provet är taget på barnet och att han ska få en kallelse från soc. Men det kommer ju aldrig!
    Min kille mår oerhört dåligt, han vill ju bara veta. Antingen så har han ett barn att knyta an till eller inte. Det är en ganska jobbig situation.

Någon som har ett bra svar?

• Svar på tråden Hur lång tid tar ett faderskapstest?
  • Oh Susie

3 månader tog det för mig, då var året 2004

Oh Susie skrev 2009-11-02 22:57:48 följande:

3 månader tog det för mig, då var året 2004
    Du skojar.... hur orkar man vänta liksom?
  • Oh Susie

Anonym (Orolig flickvän) skrev 2009-11-02 22:59:49 följande:

Oh Susie skrev 2009-11-02 22:57:48 följande:
    Du skojar.... hur orkar man vänta liksom?
    Ja... Mig gjorde det ingenting, men jag förstår att det är jobbigt för er som lever tillsammans!

Oh Susie skrev 2009-11-02 23:01:04 följande:

Anonym (Orolig flickvän) skrev 2009-11-02 22:59:49 följande: Ja... Mig gjorde det ingenting, men jag förstår att det är jobbigt för er som lever tillsammans!
    För min killes skull så vill jag ju att det går snabbt. Och självklart för barnet, h*n måste ju ha en pappa också. Men han vågar inte knyta något band ifall det inte är hans.
  • Anonym (Max 14 dgr)

Tar man testet privat, och då betalar för det. Så tar det, som satgt, max 14 dagar.

Anonym (Max 14 dgr) skrev 2009-11-02 23:14:07 följande:

Tar man testet privat, och då betalar för det. Så tar det, som satgt, max 14 dagar.
    Okej hur går man tillväga då? Vart vänder man sig?
  • Anonym (Max 14 dgr)

Sök faderskapstest på internet.

Jag fann att pappatest.se passade oss bra. Max kostnad var 1990 kr - billigt & bra! Där finner ni även artiklar som styker.
    Vi skickade in proven i veckan, nu väntar vi med spänning på svar.
    *huuuaaa*

Anonym (Max 14 dgr) skrev 2009-11-02 23:24:31 följande:

Sök faderskapstest på internet. Jag fann att pappatest.se passade oss bra. Max kostnad var 1990 kr - billigt & bra! Där finner ni även artiklar som styker. Vi skickade in proven i veckan, nu väntar vi med spänning på svar. *huuuaaa*
    Okej, bra att veta.. Känns lite läskigt dock med ett test från internet.
    Ja väntan är det värsta.. inte nog med väntan på att barnet skulle komma, nu måste man vänta ännu längre. Vi vill ju bara gå vidare. Känns som man står och stampar på samma ställe. Känslomänssigt!
  • Anonym (Max 14 dgr)

Hmm - jag vet hur d känns!... Med råge!

Min dotter föddes för 6 år sedan!
    Med "fader okänd" - nu i sommar fick vi kontakt. Mycket omkat och arrangemang som behövs... *phu!*

I vår familj väntar vi bara med glädje. Å sen väntar ytterliga arrangemang och omak ... men bara av det glada sorten!

• Anonym

Kontakta famrätten och skynda på dem, de gjorde vi när pojkvännen skulle göra ett test. Det gick så bra, de ville att de skulle gå fort så att man inte skulle hamna efter med underhållet och få en skuld.

Tack för svaren, vi fick faktiskt ett samtal från soc idag, de skulle vända sig till familjerätten i vår stad som ska skicka ut en kallelse. Den beräknas komma på torsdag. Såååå skönt att det snart är över. Bara väntan är otroligt jobbig. Tack snälla ni som svarat.

kram

• Lbem

4 veckor tog det innan jag fick svaret, och det var detta året vi tog testet

Svar på tråden Hur lång tid tar ett faderskapstest?