R Franklin skrev 2010-11-02 22:28:00 följande:
Inspelningen skulle vara för din egen skull. Utan att gå tillbaka, i efterhand, och verkligen lyssna på vad som sagts är det extremt naivt att tro mediumet verkligen var så bra som man upplevde där på plats. Det finns flera psykologiska och välkända fenomen som spelar in och som det är mycket svårt att värja sig för även om man känner till dem.
Vad jag menar är bara att det är olyckligt att ordet skeptisk kan ha två så väldigt olika betydelser.
Okej då missuppfattade jag. Jag antecknade allt hon sa och ja, det stämmer fortfarande. Jag känner till alla de där fenomenen, som sagt så var jag en skeptiker. Och ja, det kanske inte är svårt för någon att gissa att någon man känner dött, eller att man kanske har ett knackigt förhållande eller att man kanske haft någon jobbig period i livet, det har hänt alla. Men det jag försöker få fram är att hon kunde inte ha gissat eller utläst något på mig, då det här bl.a handlade om detaljer och händelser i mitt liv som man bara inte gissar på, vad det gäller för saker är min ensak, men ingen vetenskap eller psykologiskt fenomen är förklaringen till att hon visste det om mig och personerna i mitt liv.
Men jag respekterar att alla har en egen åsikt om saker och ting och jag ifrågasätter inte det och jag förväntar mig faktiskt att folk gör detsamma. Jag började inte skriva i den här tråden för att bli ifrågasatt av människor som tycker annorlunda än jag, utan för att svara på TS inlägg. :)
Jo, men i det stora hela så står det för samma sak, bara mer eller mindre.