-
-
Svar på tråden Vi som plussat i februari 2008 forts. (VII)
-
Tack för ny tråd, Stossan
!
-
Ja, kul med ny tråd, Stossan!
Hur mår era småttingar? -
Vi mår jättebra! Föräldraledigheten lider mot sitt slut o verkligheten närmar sig. Börjar jobba i januari igen. Det har verkligen varit helt underbart att vara hemma med den lilla juvelen.
Vi har ju nu passerat 1-årsdagen. Hon springer fram med sin gåvagn men vågar inte släppa taget o gå själv...Är nu i gränslandet sova en eller två gånger om dagen...o vi har haft svårt att ändra oss till vintertid...så vi stiger upp vid kl.5 o sen stupar hon i säng kl.18 oavsett om hon sovit 2 eller 4 timmar...
Nu blev hon jättetrött här...
Hoppas allt är bra med er!
-
Hejsan!
Tack för ny tråd! Jag har varit igång och jobbat sen några månader tillbaka och sen två månader studerar jag även heltid på distans. Freja har inte börjat på dagis än, utan jag har henne hemma hos mig, men efter nyår blir det dags. Vi är också igång med syskonförsök nu. Vårt första FET misslyckades, för embryot överlevde inte upptiningen, så just nu sprayar jag för ett fullt försök igen. Hur tänker ni andra angående syskonförsök? -
Önskar dig all lycka Selenea med detta försöket!
Än så länge så njuter vi av våran tjej o har ingen längtan o inga planer på syskon. Kan väl i o för sig hänga ihop lite med att det inte är nån ålderspanik (27/30). Sen vill jag inte ha barn för tätt...utan låta Julia få all den tid vi kan ge henne. Hur vi går vidare sen vet jag inte. Vi har ju 7 st i frysen...men de kostar ju pengar. Förvisso har våra föräldrar sagt att de ställer upp o betalar om det skulle behövasMen vi kan ju bli med barn själva så det är ju det man hoppas på....men frågan är ju...hur länge vågar man vänta innan man kör igång på egen hand...o hur länge vågar man köra på egen hand?? Det finns ju ändå en tidsaspekt med tanke på frysisarna...
-
Tack för ny tråd Stossan!
Här är det ännu ganska avlägset med syskonförsök, dels är det ekonomisk fråga och dels handlar det om att Ludvig är ett barn som är ganska krävande och vi vill ge honom all tid som han behöver.
I januari är det dags för förskola men ev kommer sambon att vara arbetslös jan-mars så då blir det bara 15 timmar per vecka för Ludvig och det känns skönt på ett sätt men jag vill ju helst att sambon ska ha ett jobb.....
-
Vi kommer att köra igång med syskonförsök så fort min mens behagar att komma tillbaka. Ammade hyfsat mycket fram till för 3 veckor sedan, men nu när jag slutat helt så hoppas jag att den kommer tillbaka snart. Jag är 41 nu, och min inställning till syskonförsöket känns ganska avslappnat. Blir det så blir det... Har lämnat blodprov som visar att min äggreserv är bra för min ålder, alltid något...
.
Hur funkar det med svininfluensavaccin där ni bor? J vaccinerades i tisdags, lång kö och kaos med gråtande barn i jättevarm, trång lokal. Skickade mannen att ta nummerlapp, och när vi kom dit någon timme senare var det ändå över en timmes väntetid. J verkar opåverkad av vaccinet, bara lite röd och öm på låret. -
Fjällsippan: O vaccinerades i dag, och samma här med köer, supervarmt och obekvämt (fast O var glad hela tiden). Det tog två timmar totalt, från att vi ställde oss i kön tills att vi kunde gå därifrån.
O har haft feber nu på kvällen 38.9 och har haft mycket saliv och ovanligt hård och mörk avföring. -
Vi vaccinerades i måndags..så himla snabbt, lätt o smidigt. Det var öppet mellan kl.14-17 o vi kom vid 16.30 det va bara att ta en nummerlapp o så kom vi in på studs. En sköterska tog mig o sambon o så gick vi in till Julias bvc-sköterska o så fick hon...tog 10 minuter. Vi trodde det skulle va kö o kaos o vi chansade att det fanns kvar. Himla tur hade vi. De som kom dagen efter fick vända o gå hem.
Jag o sambon har haft ont i armen men på Julia har jag inte märkt nåt.
Nu har vi intensiv gåträning här hemma...25 steg har hon gått som längst o hon är så stolt! Själv kommer ångesten krypande med stormsteg att det snart är dags att gå o jobba igen...
-
Ludvig fick vaccin i tisdags, mkt folk men som tur är så var sambon i god tid så Ludvig fick sprutan innan vaccinet var slut. Jag kommer förhoppningsvis att få vaccin gnm jobbet annars blir det att traska till vårdcentrum. Ludvig hade lite feber och nu är han ganska snorig vilket jag tror beror på vaccinet.
Stossan: visst är det fantasiskt med glädjen som kommer med att de kan gå!!! Ludvig var helt överlycklig efter att han hade knäckt koden! Nu är det nästan aldrig ngt krypande men det blir lite vingligt att gå när han är trött.
Idag åt Ludvig Janssons frestelse, korv och köttbullar till lunch! Mkt bättre än burkmat, hahaha!