• Anonym (orolig)

ljuger om skuld vid bodelning

Jag och min man har begärt skilsmässa nu e det dags för bodlening. Han ljuger om en skuld han säger sig ha till en släkting 150 000 kr. han har antagligen ett skuldebrev oxå men det är TOTALT Lögn!! vi ska gå genom bodelningsförättare tror ni han kan gå genom med detta?? asså de tär lögn kommer intetingsrätten forska vidare på detta. hans bror kommer säga att det e sant de kör fult spel mot mig..kommer de ej fråga vart dessa pengar gått?? mer bevis?? är aså orolig

• Svar på tråden ljuger om skuld vid bodelning
  • Anonym

Om det händer ska du polisanmäla släktingen och exet. Tror brottet rubriceras som osant intyg, men det kan du få hjälp med av polisen eller en jurist.

• Anonym (orolig)

min advokat sa att tingsrätten kommer tat begära uppgifter som styrker samt att han under ed svär att det är sant. Asså jag vet att det är förfalskat hela skiten. är så förbannad!!!! men tänk om han sklarar sig ändå genom dnena lögn. Han kanske asäger att han lånade till vårt bröllop vilket kostade ungefär så mycket. Men det gjorde han inte eftersom hans föräldrar och han redan betalade det. De va aldrig skulder, finns inget bevis heller på det eftersom det ahndlar om "svarta pengar" vi fick ju även massa pengar i presnet typ 100 000 av alla som närvara på bröllopet..

• Anonym

Anonym (orolig) skrev 2009-11-03 08:29:07 följande:

min advokat sa att tingsrätten kommer tat begära uppgifter som styrker samt att han under ed svär att det är sant. Asså jag vet att det är förfalskat hela skiten. är så förbannad!!!! men tänk om han sklarar sig ändå genom dnena lögn. Han kanske asäger att han lånade till vårt bröllop vilket kostade ungefär så mycket. Men det gjorde han inte eftersom hans föräldrar och han redan betalade det. De va aldrig skulder, finns inget bevis heller på det eftersom det ahndlar om "svarta pengar" vi fick ju även massa pengar i presnet typ 100 000 av alla som närvara på bröllopet..
    Om det händer ska du anmäla! Att ljuga under ed är allvarligt. Har du ingen som kan styrka dina uppgifter?
  • Anonym (orolig)

nej jag har ingen som kan styrka, men måste de inte ha mer bevis än bara ett skuldebrev där det står att han har en sådan skuld. de ju fan hans bror som skrivit under de skitsnack allt!! komme rinte bodelningsförättare begära mer uppgifter

• Anonym (tyvärr)

Tyvärr kan du inte göra så mycket om det inte finns bevis på att det är förfalskat. Min exmaxe visade upp ett skuldebrev på ett lån från sin mamma, säkerligen skrivet i efterhand. Det var ett handskrivet A4 mellan honom och hans mamma....tjena.
    Han nämnde aldrig det lånet under de år vi var tillsammans, men jag hade inga bevis och fick snällt räkna med det i bodelningen....det är för jävligt men inte så mycket att göra åt.

• Anonym (orolig)

Anonym (tyvärr) skrev 2009-11-03 18:47:20 följande:

Tyvärr kan du inte göra så mycket om det inte finns bevis på att det är förfalskat. Min exmaxe visade upp ett skuldebrev på ett lån från sin mamma, säkerligen skrivet i efterhand. Det var ett handskrivet A4 mellan honom och hans mamma....tjena.Han nämnde aldrig det lånet under de år vi var tillsammans, men jag hade inga bevis och fick snällt räkna med det i bodelningen....det är för jävligt men inte så mycket att göra åt.
    Men gick ni genom bodelningsförättare? det ska vi göra, sa su inte till att det var lögn? hur stor var skulden??....
Svar på tråden ljuger om skuld vid bodelning