• TingelingAnna

Vart ska man resa utomlands i april/maj?

Vart ska man resa i april eller maj? Det bör vara varmt, inte alltför lång restid och framför allt, BILLIGT.
    Nån med förslag? Vi är två vuxna och en 1åring som vill åka.

• Svar på tråden Vart ska man resa utomlands i april/maj?
  • Filbunke
    TingelingAnna skrev 2009-11-03 11:03:15 följande:
    Vart ska man resa i april eller maj? Det bör vara varmt, inte alltför lång restid och framför allt, BILLIGT. Nån med förslag? Vi är två vuxna och en 1åring som vill åka.
    Åk till Rom! Ca 2 timmar flyg, jättebra förbindelser i stan med Metron ... mycket att se. Våren är också en bra årstid att åka dit på. Finns superbilliga hotell för den som inte är jättekräsen. Hittade ett hotell i centrala Rom för 250 kronor per person och natt. Lycka till!
  • KramKalas

turkiet kanske. har inte riktigt koll på temperaturen där då men borde nog vara på varmare sidan iaf :)

Själv var jag till mallorca i början av juni i år och i klimattabellen stod det att det skulle vara runt 23-24grader men vi hade nog 30 grader och över alla dagar.

• TingelingAnna

Kanske skulle varit tydligare i TS. Vill ha sol och bad så då känns inte Rom som ett alternativ.
    Turkiet har vi varit i, men iofs kan jag tänka mej att åka dit igen.
    Fler förslag?

• Filbunke
    TingelingAnna skrev 2009-11-03 11:49:45 följande:
    Kanske skulle varit tydligare i TS. Vill ha sol och bad så då känns inte Rom som ett alternativ.Turkiet har vi varit i, men iofs kan jag tänka mej att åka dit igen.Fler förslag?
    Bulgarien är både varmt och billigt, åk dit då.
  • KramKalas

större delen av medelhavet funkar ju om man ser till varmt o soligt.. men spanien o grekland blir ju dyrt för er då kronans kurs är dålig jämfört med euron. Själv bor jag i finland så jag slipper det problemet när jag bokar resor.

Bulgarien är billigt men inte så varmt i april, maj.. om man vill ha ordentlig värme behöver man nog åka dit lite senare.

Egypten o tunisien är ju också alternativ.

• Ellinora

Slår också ett slag för Egypten, o då Hurghada som jag gillar bäst (hotellalternativ Grand Resort: redseahotels.com/index.php) men det finns ju mga olika orter att välja mellan! Lagom flygtid på ~5 timmar, billigt att shoppa o äta gott o vädret är kanon - det är varmt o skönt o man slipper den värsta hettan som ej hunnit komma igång än!

• besj

Spanien i maj är bra vädermässigt och blir ganska billigt om man åker lågprisflyg och hyr lägenhet. både Norwegian och Ryanair och SAS brukar ha hyfsade biljettpriser.

• Tecken

Kroatien! Ett underbart land: billigt och solsäkert.

• 071001

Langley Travel till Kreta, Rethymnon. Kompisar som var där i slutet på april och de var mer än nöjda med både väder och researrangören.

Svar på tråden Vart ska man resa utomlands i april/maj?