• sassus

Vad gör ni andra på dagarna??

Jag känner mig så förslappad av att bara gå hemma på dagarna. Bestämde innan bebban Ebba kom att jag INTE skulle sitta och titta på TV på dagarna, och vad tror ni att jag gör?

Försöker plocka lite hemma, gå ut en sväng på dan (får dock ont i ryggen av att gå med vagnen så det brukar inte bli så långt, jag och sambon går ut tillsammans när han slutat jobba istället)... På måndagar är det babysim, torsdagar är det sångstund på öppna förskolan som jag brukar gå på. Är nyinflyttad i en liten stad så jag känner inte nån. Tror jag har drabbats av en liten minidepression... Eftersom jag har så tråkigt hemma går jag och småäter hela tiden, vilket resulterar i att jag snart ser ut som en padda.

Självklart gosar jag med Ebba också. Men i ärlighetens namn är det inte så kul att bara sitta hemma med henne i knät hela dagarna heller...

Vad gör ni andra?? Jag blir tokig snart!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-03 12:15
    Skulle också va skönt att höra om det är fler än jag som också går hemma och har tråkigt på dagarna... Vi kanske kan stötta varann lite

• Svar på tråden Vad gör ni andra på dagarna??
  • nallemaja

Min dotter är "stor" nu ( 3 år) men jag upplevde första tiden som du dvs ap-tråkig.
    Min räddning kom när kom med i en kul mamma-grupp där vi verkligen hittade på mycket roliga saker.
    Att försöka hitta vänner i samma sits låter enkelt men jag vet hur svårt det är.

• sassus
    nallemaja skrev 2009-11-03 19:02:56 följande:
    Min dotter är "stor" nu ( 3 år) men jag upplevde första tiden som du dvs ap-tråkig. Min räddning kom när kom med i en kul mamma-grupp där vi verkligen hittade på mycket roliga saker. Att försöka hitta vänner i samma sits låter enkelt men jag vet hur svårt det är.
    Ja, jag såg verkligen fram emot mammagruppen, men tyvärr verkar det inte vara nån mer där som är i samma sits som jag, dvs sugen på att träffa nya människor. Kan på ett sätt förstå det, när man bor i samma lilla stad som man är uppväxt i och umgås med jämnåriga som också har barn..
  • skrotis78

Vad man gör om dagarna.... Förutom att ta hand om min lilla dotter på 4 månader; diskar, tvättar, städar, bakar, fikar, går på stan, träffar kompisar, öppna förskolan, surfar, gör ärenden, pysslar, gör fotoalbum o julkort mm. Jag har verkligen fullt upp hela dagarna och önskade att dygnet hade dubbelt så många timmar. Aldrig en lugn eller tråkig sekund, så mitt problev är väl egentligen tvärt om emot dig. Önskar att jag hade tid till att ligga i soffan och titta på tv, har nog inte sett en hel film sedan lillan föddes.

• beverbaver

Släng ut tvn de gjorde jag. man kanske ser 1 pogram som är bra.Resen är bara skit.
    Du kan lyssna på musik lyssna på cd böcker soreta kort gå på baby cafe skriva en bok till titt barn vad som händer vikt och längd mm. Stäng av tvn och tänk vad skulle jag gjort om jag inte hade någon tv??

• sassus
    beverbaver skrev 2009-11-03 23:06:07 följande:
    Släng ut tvn de gjorde jag. man kanske ser 1 pogram som är bra.Resen är bara skit. Du kan lyssna på musik lyssna på cd böcker soreta kort gå på baby cafe skriva en bok till titt barn vad som händer vikt och längd mm. Stäng av tvn och tänk vad skulle jag gjort om jag inte hade någon tv??
    Då skulle ja suttit framför datorn...Får nog slänga ut den me
  • jannike85

Hur gammal är dottern?

Jag går ut varje morgon till parken, och gungar och leker med min dotter som nu är 15 månader gammal, började gå till parken när hon var 11 månader. Där träffar man massor av mammar med barn och man får lätt kompisar. Är ute ca 2 timmar! Mitt tips är att försöka skaffa vänner i närheten av där du bor med barn, det kanske inte låter så lätt. Jag själv flyttade till Italien och kände INGEN bara min sambo. Men man måste våga och bjuda på sig själva, nu har jag 2 super kompisar här och de skulle jag aldrig fått om jag inte vågade gå fram och prata med dom, byta nr osv...

• La Lola

Jag diskar om det behövs, dammsuger om det behövs....surfar, glor lite på tv...
    Går o möter min äldsta när hon slutat skolan de dagar hon vill det....
    I övrigt gör jag inte så mycket mer...

Har inte nån att umgås med på dagarna....

*mamma till Alma 9 år och Hedda född 13 mars-09*
  • sassus
    jannike85 skrev 2009-11-04 22:59:02 följande:
    Hur gammal är dottern? Jag går ut varje morgon till parken, och gungar och leker med min dotter som nu är 15 månader gammal, började gå till parken när hon var 11 månader. Där träffar man massor av mammar med barn och man får lätt kompisar. Är ute ca 2 timmar! Mitt tips är att försöka skaffa vänner i närheten av där du bor med barn, det kanske inte låter så lätt. Jag själv flyttade till Italien och kände INGEN bara min sambo. Men man måste våga och bjuda på sig själva, nu har jag 2 super kompisar här och de skulle jag aldrig fått om jag inte vågade gå fram och prata med dom, byta nr osv...
    Hon är 4 månader, så får nog vänta ett tag med parken tror ja Jag vet att jag borde bjuda till lite, och jag har verkligen försökt när jag har varit på föräldraträff, har till och med bytt telefonnummer med en... Men i den här staden verkar alla som är jämnåriga med barn känna varandra sedan innan, och är kanske inte så intresserade av att lära känna nån ny då. Sedan är saken att vi förmodligen kommer flytta snart igen (snart lika med om ett halvår) och då är motivationen att lära känna någon inte på topp TROTS att jag går hemma och har tråkigt. Det krävs liksom lite av en att lära känna nytt folk (av olika anledningar är det här sjätte staden jag flyttar till så jag vet vid det här laget )
Svar på tråden Vad gör ni andra på dagarna??