• Thinan

Påhitt o bus under 30-årsfest!? Hjälp mig att komma på idéer!

Åh, hoppas ni kan hjälpa mig med roliga idéer! Mitt huvud är tomt!

Jag och min sambos föräldrar ska ordna en "lagom" stor fest i deras hem när min sambo fyller 30 år i december.

Det börjar med att vi åker bort dagen innan bara han och jag och ska komma tillbaka lagom till festen... Utan att han vet om den. Tanken är att alla gäster ska infinna sig där då och börja sjunga när vi stiger in genom dörren. Sen blir det mat, vin/öl och fika och vi vill gärna att festen varar hela eftermiddagen och kvällen.

Nu till sak: Vad kan man hitta på för bus, kul, spex, tokigt till/för honom under tiden. Skulle vara skoj att busa lite med honom men även andra påhitt som man kan ha under festens gång.

(När jag fyllde 25 ordnade mina vänner en lite halvt pinsam tipspromenad åt mig, så den idén vill jag inte ta nu, men annars en kul grej!)

Kom med era idéer är ni snälla, behöver verkligen hjälp!

• Svar på tråden Påhitt o bus under 30-årsfest!? Hjälp mig att komma på idéer!
  • Siriva

?När min svägerska fyllde 30 hade vi fixat charader där varje "mening" representerade ett år av födelsedagsbarnets liv. Det kunde vara både personliga händelser och historiska/världshändelser.

Gästerna delades upp i olika lag och hade flaggor som lagnamn. Flaggorna representerade de länder som huvudpersonen hade bott/studerat i.

Som enda ledtråd fick man årtalet, sedan fick man försöka komma på händelsen. (behövde inte vara den direkta ordalydelsen på charaden)

Det var lagom nivå för den 30-års festen.

?Någon "vuxenvariant" av skattjakt kan man också fixa. (kräver lite mer planering och resurser)

Dela in i lag. dela ut USB minne, ficklampa, gps mm.

från usbminnet ska man öppna ett dokument med gps kordinater och vissa ledtrådar/kodord
    Sedan få en vara sambands central och resten ska ut och med hjälp av kordinaterna hitta vissa platser
    Där hittar man ledtrådar till det slutliga målet. (lägg ut några belöningsöl vid varje delstation)

Slutplatsen kan ju ha vad som helst som skatt.

?Gör korsord om personens liv (ha ett ledtrådskort som man kan få anlita)

?Musik/ introtävling med musik som huvudpersonen gillat/ ogillat under årens lopp.

Ha vinster som relaterar till fördelsedagspersonen.

• Thinan

Massa idéer, vad kul! Tack!

• Thinan

Mera idéer måste finnas! :) Har ni något tips så kan ni väl skriva det snälla! Är värt mycket för mig med lite hjälp nu.

Svar på tråden Påhitt o bus under 30-årsfest!? Hjälp mig att komma på idéer!