• Åsa L

Gravid i v.7 och mycket huvudvärk? Är det normalt?

Hej! Är i början av en graviditet (v.7) och har så ont i huvudet. Jag brukar inte alls ha mycket huvudvärk annars, men nu har jag det varje dag och det verkar bli värre. Jag har nu tagit min fjärde panodil sedan jag fick veta att jag var gravid för 2½ vecka sedan och får så dåligt samvete. Vill helst undvika tabletter av alla slag.

Är det någon som vet om det är normalt att få mycket huvudvärk när man är gravid?

Jag alla andra tänkbara symtom också. Illamående, trötthet, kissnödig mest hela tiden och molande värk i magen. Hör huvudvärk också till de vanliga symtomen?

• Svar på tråden Gravid i v.7 och mycket huvudvärk? Är det normalt?
  • Realmilla

jag har haft väldigt lite huvudvärk under graviditeten och har inte tagit några tabletter heller....
    i V 7 hade jag ingen huvudvärk....kanske haft huvudvärk 2-3 gg (V12)

• Åsa L

Tack för svar. Undrar om det är ovanligt med huvudvärk då. Är det någon mer som har erfarenhet av det?

• Monkey Toes

myyycket vanligt med huvudvärk i början av graviditeten!

• Åsa L

Vad skönt att höra!! Har inte hört så mycket om huvudvärk i samband med graviditet förut.

• sandra17

Jag är i vecka 8 nu och har haft ont i huvudet i mellan åt spec när jag reser mig fort, tror det är ganska vanligt i början av graviditeten så du behöver nog inte vara orolig

Svar på tråden Gravid i v.7 och mycket huvudvärk? Är det normalt?