• Tvåbarnsmamma79

Ultraljud-pojke eller flicka?Hur ser man det?

Hej!
    Jag var på ultraljud i onsdags-helmysigt!
    Tänkte bara höra med er som vet könet på era bebisar,hur själva "könet" ser/såg ut?*s*Våran bebis visade upp sig,så man såg att det var "nåt" mellan benen *hihi*Men jag kunde inte luska ut vad det var för nåt?Såg ut som en pytteliten "klump" typ?Svårt att förklara...
    Vore kul att höra vad ni såg/sett på era ultraljud?
    (Hos oss får vi nämligen inte veta vad det är för kön)
    Är lite nyfiken bara
    Kram,Sandra

• Svar på tråden Ultraljud-pojke eller flicka?Hur ser man det?
  • Anni

Jag har inte kunnat tyda könet så tidigt som i v17-18 så jag har ingen aning om hur det ser ut då.
    Men jag har varit på könsbestämnings UL både nu och med första barnet. Det var i v26 & v27. Jag har en dotter och väntar en till tjej.
    Det är inte svårt att se en tjej, båda gångerna har det varit som ett vitt rakt streck och som två avlånga bullar på varje sida .
    Båda kollade rakt underifrån.

• Jinna

Hej!

Jag förstår dig precis...Man blir ju så nyfiken på vad det är för liten krabbat där inne. Jag har ju fått reda på via FVp vad jag kommer att få, men jag tror att en tjej ska mera se ut som en "fjäril" mellan benen och pojkar brukar det väl synas en lite pung och ett pytte snopp....Usch jag vet inte riktigt...men jag vet att det finns en sida med massor av ultraljudsbilder på kön i olika veckor....Här har du länken:

pregnancy.about.com/cs/ultrasounds/l/blultragender.htm

Återkom med vad du tror...

Kram Jinna

• ebben

Jag ska få en pojke...Nästan helt säkert!! Såg klart och tydligt, när jag var på UL i v. 33, en rejäl pung och en grej som stack ut!! Snoppen!!! Pungen ser nog rätt stor och rund ut ,det gjorde i alla fall denna! Skulle det mot förmodan komma ut en tjej....blir jag OCH läkaren väldigt förvånade!

• ebben

Måste säja att jag tycker många av bilderna på sidan som Jinna la in om visar väldigt dåligt hur pojkar ser ut...Alltså otydligt! Har dock inte tittat på alla,bara en del...Men det är ju svårt att få en riktigt bra bild...

• Tvåbarnsmamma79

ebben:håller med dig!Synd att bilderna är så otydliga...hm...skulle nästan gissa på att det är en liten kille vi ska få Men det återstår att se!Spelar ingen roll,bara bebisen är frisk!

• hidden angel

ja, de bilderna på den sidan var ju jättesuddig o dåliga, förstod typ ignet på dem

• antefa

Vi såg pungen och sen snoppen..pungen såg gigantisk ut

• ebben

Ja,antefa! Pungen såg verkligen enorm ut! Och så snoppen på det...Vår UL bild var jättetydlig! Syntes än bättre på själva "tv-skärmen" än på bilden vi fick med hem... Så får vi en tjej,så är det garanterat en tjej med snopp....!!?

• Erik

På min lill-kille syntes det tydligt vad det var i v. 18. Det syntes en penis som stod rakt upp och två "bullar" på var sida om. Så nu vet vi att sex är det första och sista männen tänker på....... ;)

• Mia o Simon

jag var på UL i v18 och då syntes tydligt vid ett tillfälle som två små "bullar" mellan bebbens ben. Men det kan ju vara pungen oxå...Fast borde man inte sett själva snoppen då???? Ja man vet ju inte....Jag har en pojke innan. Här hos oss talar de inte om könet...Men när jag o sambon gick ifrån UL-rummet så sa sköterskan: ja då kanske det blir en flicka denna gången..Vi blev så snopna. Men hon kan ju ha menat att typ chansen är 50%. Nåja, det spelar ingen roll....Mia

Svar på tråden Ultraljud-pojke eller flicka?Hur ser man det?