• misspriz83

någon som fått svullna ben EFTER förlossningen eller kejsarsnittet!

hej!
    jag blev snittad i förra måndagen och tre dagar efter det svullna mitt ben upp... gick till läkarn och det är ingen blodpropp... men... nu har både vaden och foten svullnat upp pluss det andra benet med! och jag har inte vart svullen denna graviditet, så här svullen har jag inte vart sens min första graviditet och detta är mitt tredje barn.

vill veta är det fler som svullnat upp??? för läkaren verkar inte veta varför...

• Svar på tråden någon som fått svullna ben EFTER förlossningen eller kejsarsnittet!
  • misspriz83

hallååååååååååååååååååå!!! ingen????????
    då är det verkligen nått fel på mej...

• messa

Jag svällde upp rejält efter första snittet. Kunde knappt ta på mig några skor, men det försvann efter ett par veckor.

• misspriz83

heej haha, va roligt att jag fick ett svar!
    bra då är jag inte ensam i det :)
    jag har svullnat ner lite nu fast benet är 2.5 cm större än det andra, innan vart det 4 cm större, såg inte klokt ut presis somm elefant ben... hoppas att det inte stannar nu för jag har presis köpt ett par boots och den ena skorn är för liten, så jag får vänta tills jag svullnar ner!

tack för svaret!

• nummertvå2010

Jag blev också sjukt svullen i ben och fötter (ja egentligen hela kroppen, på uppvaket fick sköterskan klippa av mitt identitetsband och sätta ett nytt större för det stasade underarmen) efter mitt snitt. Var inte alls mkt svullen innan. Blev marginellt bättre när jag fick blod på BB (tappade 1,5 liter) Det tog några veckor så var allt borta!

• lantidyllen

Jag blev också jättesvullen i benen efter mitt kejsarsnitt, men det gick ner på ett par veckor. Så ta det lugnt du..

• Mollster

Hej!
    Jag födde vaginalt och svullnade upp enormt efter förlossningen, speciellt i mitt vänsterben. Jag har tidigare haft problem med cirkulation i det benet och har kraftiga åderbråck. Min barnmorska blev jätterädd då hon såg det då vi var där för ett PKU test ett par dagar efter förlossningen. Och hon sände mig direkt till en läkare för att se att det inte var en blodpropp, vilket det inte var.

Denna graviditet är jag ännu mer noggrann när det gäller att ha stödstrumpor varje dag, och jag planerar även att ha dem under förlossning och precis efteråt, vilket jag INTE hade efter första barnet.

Jag hoppas att allt är bra med dina ben nu och att det inte var något allvarligt!

• misspriz83

tjo! dom röntgade mitt ben det var bara höger ben som var svullet hehe och det var ju som tur var ingen blodpropp :)
    dom visste inte vad det var och dom visste heller inte om det var normalt...
    men det verkar ju som om det händer ett par styckna...
    jag var inte svullen något under graviditeten det kom bara ett par dagar efter snittet... konstigt- fast nu har är jag nersvullnad!

tack så jätte mycket för era svar!

• Ziggystardust

Jag blev också jättesvullen efter snittet. Jag blev chockad över att benen och fötterna kunde bli så tjocka efteråt när de inte blivit så före. Till mig sa de att det var normalt att det blev så. Det försvann på någon vecka. Skönt att du svullat ner!

Svar på tråden någon som fått svullna ben EFTER förlossningen eller kejsarsnittet!