• AntonåMajasmamma

Ditt bästa tips mot hosta!

Som rubriken lyder önskar jag ditt bästa tips mot hosta hos barnen...
    Alltid alltid så blir mina barn hostiga när de är förkylda, samma sak deras pappa. Problemet är när de lagt sig och sovit en timme eller två så börjas det hostas. Har testat böcker under säng, hink med vatten för lite fuktigare luft, olika hostmediciner. Skulle vilja ha ditt bästa "husmorstips"

MVH S

• Svar på tråden Ditt bästa tips mot hosta!
  • Ankissen

Dricka vatten ofta, även på natten. Kanske lite simpelt, men jag tycker det hjälper både på mig och sonen och halsen känns fuktig.

• lokisse

en delad lök pa ett fat under sängen eller natuksbordet

snorkrakornas barn heter snorungar
  • brumme lisa

Vet inte hur stora barnen är men om det går så vänd dem ofta när de sover så att slem inte hinner samlas på ett ställe, likaså låt dem röra sig när de är vskna.

• AntonåMajasmamma

Ok, tack. Ska absolut testa löken, men räcker det att lägga in den när vi lägger oss? Och hur kommer det att lukta sen
    Barnen är 11 mån & 3 år så den stora skulle jag ju kunna vända på utan att han störs av det.

Tack...

Nån mer!?

• lokisse
    Ante4ever skrev 2009-11-03 20:09:27 följande:
    Ok, tack. Ska absolut testa löken, men räcker det att lägga in den när vi lägger oss? Och hur kommer det att lukta sen Barnen är 11 mån & 3 år så den stora skulle jag ju kunna vända på utan att han störs av det. Tack...Nån mer!?
    jo det har en viss doftnot... men det funkar förvanasvärt bra... klart att du kan ställa in den när ni gar och lägger er.
    snorkrakornas barn heter snorungar
Svar på tråden Ditt bästa tips mot hosta!