• Krokus78

Sned bröstvårta efter amning! Hur justera??

Ska gossen ligga mer åt den toppiga sidan av bröstvårtan eller mot den sidan som är plattare?? Någon som kan hjälpa mig, har försökt justera med inte lyckats!?

Spelar det någon roll om bröstvårtan blir lite sned ifall amningen i övrigt fungerar som den ska??

• Svar på tråden Sned bröstvårta efter amning! Hur justera??
  • stanna

Försök att få in mer bröst i munnen på honom. Han ska ha munnen full, och inte bara suga på bröstvårtan.

Lycka till!

Kolla även på www.amningshjalpen.se

• Vitsippa

Ja, det spelar roll! Kanske inte just nu vid en enstaka amning, men om du forsätter att amma så finns det risk för sår och mjölkstockningar.

Om bröstvårtan pekar åt höger ska han mer till vänster, om den pekar uppåt ska han ligga längre ner osv. Det handlar om millimeter ibland, så det är bara att jobba på! Kolla på bröstvårtan efter varje amning!

• Julianna

Jag fick också så när min son hade fel teknik och bara sög på bröstvårtan. Se till att han har mer av bröstet i munnen. Barnets underläpp ska vara vikt nedåt och överläppen vikt uppåt. Kram

• Krokus78

Han suger inte bara på bröstvårtan utan tar rejäla tag. Har som sagt var försökt justera enligt vitsippas metod men inte lyckats. Har inga sår ännu i alla fall och produktionen är det inge fel på.

• AnnaZ

OT: Vilken bra rubrik du har skrivit!! Kort och tydlig! *applåderar*

• Annika79

Jag hade likadant när jag ammade Oskar, så jag ringde Amningsmottagningen på lasarettet och fick hjälp att justera. Han skulle mer åt den sidan som inte var sned. Och viktigt var att axeln på den sneda bröstvårtans sida skulle sjunka ner, lätt att dra upp den när man vet att det inte är riktigt rätt. Låter kanske skumt, ring annars Amningshjälpen och fråga! Lycka till!

Svar på tråden Sned bröstvårta efter amning! Hur justera??