• StoraD

giftfri nappflaska?

Jag läste i senaste numret av "föräldrar och barn" om larmet kring gifter och nappflaskor, ett larm som kom 2008. Jag kan inte länka, men här är en annan länk

www.alltombarn.se/barnhalsa/1.16247/omstridd-kemikalie-i-9-av-10-nappflaskor-1.16243

hursomhelst, nu delammar jag och använder en farlig flaska från Avent. Denna har en napp som liknar bröstet, vilket rekommenderas till oss som delammar (för att inte störa amningen). Nu undrar jag - känner ni till något märke som är giftfritt + har en sådan "bröstliknande" napp! Jag har en lista på giftfria märken, men jag vet inte om de har en sådan napp eller inte?

tacksam för tips!

• Svar på tråden giftfri nappflaska?
  • Ord blind

Tommie Tippee. Jag ifrågasätter dock om de är bättre då plasten är så mjuk och undrar vad för annan skit bebis får i sig i stället. Jag tror nämligen inte att det giftet är så farligt i den microskopiska dos som de får i sig genom flaskan. Men det är min åsikt det! :)

• EEJ

Tänk på alla skit de får i sig av trådlös kommunikation istället. Nappflaskan är ju under mycket kort tid jämfört med mobiler, trådlöst internet, blåtand....

Vår läkare säger att det är lite som med potatislarmet för ett tag sedan, då man skulle äta flera ton varje dag för att det skulle vara någon fara.

Men annars som Ordblind här uppe säger, Tommie Tippee har en snygg flaska som inte ska innehålla ngt gift.

Svar på tråden giftfri nappflaska?