• hallencreutz89

När naveln trillar av

Hur ser det egentligen ut när naveln trillar av? för vår dotters navel har börjat trilla av, men vi tycker inte det ser helt ok ut. Någon som har bilder på hur det ska se ut?

• Svar på tråden När naveln trillar av
  • BabyJia

På båda mina barn så har naveln sett ut som den ska=) Sen ser ju inte alla navlar likadana ut heller på människor, så man kan ju inte säga att så här SKA de se ut.
    Men för mina barn så var naveln läkt när den ramlade av, inga sår el nåt.

• Neko

Har inge bilder tyvärr. På vilket sätt ser det inte rätt ut? Naveln som blir kvar kan ju vara olika på olika personer, ifall den sticker ut en bit eller inte. Minns iaf att det luktade något hemskt >_>

• hallencreutz89

Nej alltsa det är som den inte ser läkt ut, men jag tänkte att det kanske var sa det skulle se ut.. for den är liksom väldigt.. rosa och sa ser den lite varig ut... kanske borde ga till BVC imorgon?

• LsH
    hallencreutz89 skrev 2009-11-03 22:51:06 följande:
    Nej alltsa det är som den inte ser läkt ut, men jag tänkte att det kanske var sa det skulle se ut.. for den är liksom väldigt.. rosa och sa ser den lite varig ut... kanske borde ga till BVC imorgon?
    Min sons navel såg inte heller riktigt läkt ut då stumpen trillade av. Den var röd/rosa och såg lite blöt ut. Men det torkade till sig på en dag, och bara efter några dagar så såg det ut som en vanligt navel.
  • hallencreutz89
    LsH skrev 2009-11-03 22:58:07 följande:
    Min sons navel såg inte heller riktigt läkt ut då stumpen trillade av. Den var röd/rosa och såg lite blöt ut. Men det torkade till sig på en dag, och bara efter några dagar så såg det ut som en vanligt navel.
    Verkade han bekymrad over det? For vi tycker var dotter har verkat rätt bekymrad idag. Hon är visserligen ofta bekymrad, men det brukar vara gaser och det märker man ju pa att hon spänner sig en massa, men nu verkar hon mer stord av nagot for hon spanner sig inte, hon liggr bara och gor bekymrade ljud hela tiden, sa vi tänkte att det kanske var som naveln irriterar henne lite
  • LsH
    hallencreutz89 skrev 2009-11-03 23:05:00 följande:
    Verkade han bekymrad over det? For vi tycker var dotter har verkat rätt bekymrad idag. Hon är visserligen ofta bekymrad, men det brukar vara gaser och det märker man ju pa att hon spänner sig en massa, men nu verkar hon mer stord av nagot for hon spanner sig inte, hon liggr bara och gor bekymrade ljud hela tiden, sa vi tänkte att det kanske var som naveln irriterar henne lite
    Nej, han brydde sig inte ett dugg. Fast han finner sig i det mesta Men har det inte blivit bättre på några dagar så ring BVC, alltid skönt att höra någon kunnig säga att det är normalt
  • ploten

På sonen dröjde det 2½ vecka innan stumpen föll av. Då var det en jättefin, läkt och helt "färdig" navel därunder. På dottern föll stumpen redan efter en vecka. Då var det lite mer sårigt och blött - vilket också är helt normalt - och vi fick bara rådet att tvätta en gång om dagen med en tops med lite vatten på. Så det kan vara helt olika hur det "ska" se ut.

Om den trots allt inte drar ihop sig och läker ordentligt kan man få hjälp från BVC med något slags pulver som de lägger på, det fick min systerdotter.

• BabyJia

e den inte helt läkt så fortsätt rengör me tops å ljummet vatten.

Svar på tråden När naveln trillar av