• Anonym

Hängmage och gravid...

Hmm. De är så att jag har en ganska rejäl "hängmage" efter min förra graviditet som i och för sig var för 3 år sedan men inte lyckats att få bort den stora hängvalken. Är nu gravid igen och funderar om det kan påverka de lilla i magen? Är i V8 och jag tänker mest på när magen skall börja växa. Tänk om hängmagen tar emot??? Vet att de e en konstig fråga men fler kanske känner igen sig???

• Svar på tråden Hängmage och gravid...
  • lunkentuss

mitt häng var kanske inte så enormt, men det var inte ivägen andra ggn o blev inte heller värre efter =)

• Livshlädje

Jag har hängmage efter min första graviditet och är nu gravid i v23. Det slappa hängiga nertill är kvar och magen har mest blivit stor och "hård" upptill. En stor skillnad som jag upplever är att magen är så instabil den här gången. Jag går inte gärna naken eller med "under-magen-byxor" utan vill ha stöd från byxor som täcker hela magen.

• Anonym

Tack. Skönt att höra att de e fler....

• kittymi

Jag har extrem hängmage efter å gått ner ca 95 kg å är nu gravid i v 36 å de är å har inte varit några problem enda minuset är att de precis börjat synas att jag är gravid men ingen är lyckligare än ja för de :)

• Anonym (Hängbuksvin)

Oh, ja. Har också stor skinn/fettsäck som hänger. (Gått ner drygt 30kg) Påverkar knappast barnet i magen men kommentar från bm som inte kan mäta ordentligt räknar jag med =)
    Planerar 3e barnet nu men tänkte ta tag i buken efteråt...

Svar på tråden Hängmage och gravid...