• Emmagbg

Min kille har dålig andedräkt :(

... eller så tycker jag bara de för jag e gravid, kan inte komma ihåg att jag störde mig på de innan ..ibland kanske inte morgonandedräkten var den bästa men man luktar la inte direkt hallon i munnen själv när man vaknar...

Har ni ngt tips på vad han kan göra för att lukta bättre?
    Vill så gärna pussa han o så ju men ja pallar inte.. :(

Alla tips är varmt välkommna :)

En hångelsugen gravid tjej :)

• Svar på tråden Min kille har dålig andedräkt :(
  • The Black Lady

När var han hos tandläkaren sist? Hna kanske har en tandköttsinflammation eller en massa tandsten... det luktar illa..

Har han provat SB12 som finns på apoteket?

• Emmagbg

De var nog ett tag sen han var hos tandläkaren...hm.. kanske e de då?

• Wizz

Be honom skrapa tungan, använda tandtråd regelbundet och se till att få iväg honom till tandhygienisten för borttagning av tandsten. Sen luktar han hallon.

• viseversa

Borsta tungan samtidigt som man borstar tänderna så får man bättre andedräckt.!

• johandra

Dricker han kaffe??

Jag blir allergisk mot kaffe-andedräkt när jag är gravid så maken måste hålla sig borta från min närmaste timmarna efter senaste koppen...

Det kanske är det som luktar?

Mamma till världens finaste Ella 060309 och Alice 071219,bebis beräknad 3/4-10
  • Amorin

På apoteket finns nåt som heter tazink, det är tuggtabletter som är super mot dålig andedräkt!
    Tar tom bort vitlöksdoft, min sambo fick äta sånna när jag var gravid och jag har själv ätit dem emellanåt.

• Fröken Fajans

Tror det har med graviditeten att göra, tycker det är jobbigt när min vill pussas. Även när han är helt nyborstad.

• Nallis76

Jag störde mig aldrig på min fästmans andedräkt innan jag blev gravid, men nu tål jag den inte i mellanåt, det beror på vad han ätit.. Har han ätit vitlök dagen innan å kan jag inte pussa honom.. Men SB12 k an funka..

• sarahl

samma här, min man luktar urban. Gjorde han iof innan jag blev gravid. TANDSTEN jo de har han massor, men jag får inte iväg honom till tandläkaren.
    Kan man ta bort det själv på nå vis?

• Sarlas
    sarahl skrev 2009-12-17 16:20:40 följande:
    samma här, min man luktar urban. Gjorde han iof innan jag blev gravid. TANDSTEN jo de har han massor, men jag får inte iväg honom till tandläkaren. Kan man ta bort det själv på nå vis?
    Du måste skicka han till en tandhygienist som gör rent & sen instruerar hur han själv kan hålla rent i forts!!! Går tyvärr inte att ta bort tandsten själv.
  • JJL

När jag inte är gravid så stör jag mig inte alls på min mans andedräkt. Men så fort jag plussat kan jag inte vara i närheten av hans mun. Sååå tråkigt.

Det spelar ingen roll hur mycket han borstar eller gurglar.

• GabyC

Har nog med graviditet att göra - jag har inte heller haft problem med det innan. Nu vet jag inte vart jag ska ta vägen när han vill mysa på morgonen!

• Dossen

Har också märkt av att jag äcklats av hans andedräkt, men det va under den tiden då jag mådde mer illa, så det måste ha hängt ihop för nu känner jag inte ngt illaluktande, förutom vanliga morgonandedräkten som man själv har...{#lang_emotions_kiss}

• NABILLIONAZ

Din kille är inte den enda som lider av dålig andedräkt. Det händer även den bästa.

Mitt råd till dig är att be honom borsta tänderna efter varje måltid. Han bör även skölja munnen med en produkt som SB12 eller Listerine. Be honom också att äta mer persilja och citron. Nyttig mat kan också vara bra ifall man vill bota sin dåliga andedräkt. Ifall inte det hjälper så får ni mer än gärna kontakta mig. Jag hade också allvarliga problem med min andedräkt en gång tiden...

• Isbit
    NABILLIONAZ skrev 2010-01-16 15:44:41 följande:
    Din kille är inte den enda som lider av dålig andedräkt. Det händer även den bästa. Mitt råd till dig är att be honom borsta tänderna efter varje måltid. Han bör även skölja munnen med en produkt som SB12 eller Listerine. Be honom också att äta mer persilja och citron. Nyttig mat kan också vara bra ifall man vill bota sin dåliga andedräkt. Ifall inte det hjälper så får ni mer än gärna kontakta mig. Jag hade också allvarliga problem med min andedräkt en gång tiden...
    Hur löste du det då?
  • NABILLIONAZ

Enkelt! Jag borstade tänderna oftare, tuggade tuggumi varje dag, och sköljde munnen flera gånger om dagen. Det finns tusentals olika sätt till att bota en dålig andedräkt!

Svar på tråden Min kille har dålig andedräkt :(