• Hanniz

Kassler och ris till middag men VAD ska jag göra för sås?

Jag har för tillfället total idétorka så jag hoppas att jag kan få massor med tips här!

Har planerat att ha kassler och ris till middag idag men VAD ska jag göra för sås? Ska jag strimla kasslern och rör ihop med såsen, ska jag steka den för sig? mm

Matlagningsgrädde, creme fraiche, kryddor? Vad tycker ni jag ska göra?

Hoppas att ni kan bomba mig med tips på kassler/sås så att hjärnan kanske kommer igång! :)

Tack!

• Svar på tråden Kassler och ris till middag men VAD ska jag göra för sås?
  • idiblon

Jo gör världens godaste gratäng! Skiva kasslern i en ugnsform, täck med skivad tomat, häll på en blandning av 2 dl creme fraiche, ungefär lika mycket ketchup, lite pressad vitlök, salt och peppar och in i ugnen i 20 minuter!

Klart!

Fan vad jag blev sugen på det nu.

• siamusen

Grädde, ketchup och hackad salt gurka.

• Henrietta83

Champinjonsås eller annan svampsås?

Ungsbakad kassler med svampsås och lätt stekt ananas, ris/potatis och lite grönsaker? Något för dig?

• Hanniz

Åh, lät gott! Antecknar! :)

Fler som har tips? Blir ju kassler fler dagar i livet...

• VildVittra

bearnaisesås och skivad annanas och ev. jordnötter...stekt kassler och ris.

vi åter det då och då...gott ju

• Lia och bäbisen

Kompisar till mig gjorde en sjukt god gryta häromdagen! Sååå enkel!

Strimlade kassler och stekte till. Blandade sen med creme fraische och chipsdipps-pulvret "fresh island". och så i i ugnen eller på spisen en stund. Ris till, Kanongott och sketaenkelt!

• mion

Nåt som är gott är=

Stek på kasslerskivor lägg i ugnsform

skär 2/3 olika sorters paprika i ringar o lägg över

ta matlagningsgrädde pressa i en el två små vitlöksklyftor i grädden o häll över

lite salt o peppar

ost o gratinera

sååå gott blir det =)

• Lördagkväll

Jag ahr ett recept på currykassler, annars kan du göra som typ flygande jacob fast utan banan och bacon..

Svar på tråden Kassler och ris till middag men VAD ska jag göra för sås?