• Anonym (Lillyyyyy)

sambon har 30 årskris... =(

Hej!!!

jag är så ledsen så jag vet inte vad jag ska ta vägen.. allt händer på samma gång just nu,,, vet inte hur jag ska orka!!!!

Jag och min sambo har vart ett par i ca 3 år nu...har en bostadsrätt sen 1 år tillbaka... Vi har inte använt skydd på ett tag o jag har sagt klart o tydligt jag tar ej abort men han har hela tiden sagt han vill ej ha barn... så blev jag såklart gravid,,,
    Han sa att det var mitt val han lämnade mig inte,,, så då beslöt jag för att behålla men jag hörde hela tiden jag vill inte ha jag vill inte ha...sen sa han att det var bäst vibara var vänner???? en vecka efter det fick jag missfall...=( men känns endå som en stor lättnad...hellre det än abort... men han står fast besluten att det ska vara slut mellan oss iaf ett tag... vet inte sen... Jga älskar honom så mycket vill att allt ska vara som vanligt igen...han säger att han fortfarande älskar mig inte det de beror på han säger att han stannat upp vet inte vem han är eller vad han vill han mår verkligen dåligt och jag vill finnas där för honom.... han är ute och festar väldigt mycket och gillar det livet,,, och tycker mest att jag gnäller där hemma vilket jag inte gör.,.. jag vet inte hur jag ska vara eller betee mig =( när jag tar upp om att jag måste väl flytta nudå blir han helt förstörd,.,, det vill han inte ta upp än

jag vet inte hur jag ska göra!!!!! Han tycker att jag har det bättre utan honom att han får köra sig själv i undergången själv... har han kläckt ut sig nångång....

• Svar på tråden sambon har 30 årskris... =(
  • Gerd parterapeuten

Hej!
    Ni skulle behöva stanna upp ett tag och fundera allvarligt över den här situatonen. Det gäller kanske speciellt din sambo. Ni har satsat på ett gemensamt liv med lägenhet och barn (genom att inte skydda er). Då får sin sambo kalla fötter, vet inte vem han är eller vad han vill. Han slits mellan att etablera ett familjeliv och leva singelliv med mycket festande. Detta blir nog ett starkt dilemma för honom.
    Jag tror att ni tillsammans skulle ha nytta av prata igenom vad det skulle innebära, praktiskt och känslomässigt, att bilda familj och hur man kan kombinera det med ett eget liv så att man inte själv går helt förlorad. Det brukar också vara bra att titta på hur man själv vuxit upp, vad man vill ta med sig till sin egen familj i vuxenlivet och vad man inte vill ta med sig. Det kan hjälpa er att väga positiva och negativa faktorer mot varandra. Livet blir ofta en kompromiss, man väljer till vissa saker och avstår från andra.
    Hälsningar
    Gerd

Svar på tråden sambon har 30 årskris... =(