• Gull Mamman

Yasminelle ?

Hej alla

E det nån som har använt eller gör just nu, p-pillret Yasminelle ?
    Vad har ni för biverkningar ?
    Funkar bra oså ?

Tyckte att bm sa att de hade midre östrogen än vad andra kombinerade p-piller, stämmer det eller hörde jag fel hehe

• Svar på tråden Yasminelle ?
  • Anonym

Jag är inne på min andra "dosa" Yasminelle. Är bara positiv, noll biverkningar! En del verkar få lite större bröst av dom tydligen. Och ja dom innehåller med östrogen, tror att min BM sa att dom hade expeimenterat och upptäckt att t.ex. Yasmin piller innehöll mer östrogen än nödvändigt.

• Gull Mamman

Okej , då hörde jag rätt

Nån som haft yasminelle fast det finns proppar oså i släkten ?

• Anonym

Jag hade det innan. trivdes ganska bra med det om man jämför med Mercelon som jag hade innan. När jag slutade så märkte jag hur underbart bra man mår utan p-piller. inga humörsvängningar alls! Så nu i efterhand tycker jag väl att de får godkänt för att vara p-piller...

Men utöver humöret så mådde jag bra på de pillrena... dyrt var det dock för 1.5 år sedan och så kunde man bara köpa förpackningar om 3 kartor..

väldigt låg dos med hormoner men jag reagerade ganska starkt på de ändå... det är ju från person till person!

Skall dock aldrig börja med p-piller igen... kommer prova minipiller i framtiden när bebisen är kläckt.. har aldrig haft ett så bra förhållande till min man som när jag slutade med p-pillerna... om det beror på pillerna eller ej det vet jag inte.

Därför är jag negativ till pillerna.. hoppas att du hänger med i det jag skriver .. är väldigt trött :)

Svar på tråden Yasminelle ?