• Jokkan

Kraftig hosta!

Jag har kraftig hosta, som gjort att jag kanppt kunnat sova inatt!

Jag ska köpa hostmed. på apoteket men undrar om ngn har tips på vad som kan hjälpa förutom te med honung..

Någon annan som har detta problem?...

Mvh
    Jokkan (vecka 20+6)

• Svar på tråden Kraftig hosta!
  • Leah

Jag brukar pressa citron, riva färsk ingefära och röra i en klick honung. Om man inte fixar att dricka det rakt av kan man spä med lite (eller mycket!) vatten. Jag tycker att det hjälper mot hosta och lindrar förkylning - dock inte så effektiv om man är väldigt slemmig...

Jag körde ovanstående kur + några dagar Bisolvon hostmedicin, tyckte att det hjälpte.

Hoppas du blir av med din hosta!

• Jokkan
    Leah skrev 2009-11-05 11:55:23 följande:
    Jag brukar pressa citron, riva färsk ingefära och röra i en klick honung. Om man inte fixar att dricka det rakt av kan man spä med lite (eller mycket!) vatten. Jag tycker att det hjälper mot hosta och lindrar förkylning - dock inte så effektiv om man är väldigt slemmig...Jag körde ovanstående kur + några dagar Bisolvon hostmedicin, tyckte att det hjälpte.Hoppas du blir av med din hosta!
    Tack för tipset! =)
  • Pionan

Jag har haft massor med hosta det sista. Det blev lugninflammation med. Det bästa tycker jag varit vicks blå. Det lenar i halsen. Så fort de tar slut börjar det killas och hostan kommer igen. Hostmedicin tycker jag aldrig hjälper.

När sonen haft svår hosta har han fått astmamedicin som vidgar luftvägarna, det hjälper honom lite.

Hoppas du blir bättre snart!

Svar på tråden Kraftig hosta!