Är risgrynsgröt en efterrätt?
Vad tycker du?
Jag har nyss läst ett påstående att risgrynsgröt är en efterätt.
Bara helt vanlig risgrynsgröt handlar det om alltså.
Vad tycker du?
Jag har nyss läst ett påstående att risgrynsgröt är en efterätt.
Bara helt vanlig risgrynsgröt handlar det om alltså.
risgrynsgröt är julaftons frukost. punkt slut!
Nää det är ju frukost! Eller lunch... och ibland tom middag
Men allra mest är det tomtegröt och ett måste på julen!
Öhm nej, gud vad trist det skulle vara. Men Ris á la Malta är en efterrätt, mums!
jag röstade på att det är efterrätt, men då som ris ala malta.
annars äter man det inte.
(har man inte fått nog sen man gick i grundskolan och dom envisades med att servera det hur ofta som helst)
Egentligen tycker jag att det borde räknas som en efterrätt eftersom att det bara är en massa energi utan näring, sjukt jävla onyttigt alltså. Så jag röstar på efterrätt trots att många äter det som en måltid. Ungefär som pannkakor, det borde också räknas som en efterrätt. MEN, det finns undantag. Gör man t.ex. rågmjölkspannkakor eller grahamspannkakor och äter dem med bär och grädde så tycker jag att det är en måltid.
Men i Sverige så är pannkakor och risgrynsgröt en måltid, tyvärr... annars skulle väl inte skolorna servera risgrynsgröt som lunch?
Ris á la Malta är en efterrätt, inte vanlig risgrynsgröt, det äter vi som frukost, mums!
Tidigare har jag bara ätit risgrynsgröt på julaftonskvällen, men eftersom det är det enda jag kan få i min son på morgonen så räknas det nog numera som frukost här hemma
Ett mellanmål eller frukost, som alla gröter. Och helt oätligt, som alla gröter.
Nej nej nej - risgrynsgröt är definitivt ingen efterrätt.. Åhh suck alltså skulle jag få det till efterrätt så skulle jag bli lika besviken som om nån gav mej chokladpudding till efterrätt.. Med den skillnaden att risgrynsgröten är ätbar