• enlitenbitkaka

Canada Goose - hur är den?

Behöver en riktigt varm jacka och det lutar åt en Canada Goose (Ja, hur ute de än är). Men är lite nyfiken på hur de är att bära? Väger de ett ton på axlarna? Om jag som tjej köper en liten storlek av herrmodellen - blir den väldigt bylsig då? Om jag har storlek 40/42 på andra jackor - vad ska jag ha för storlek då?

Tell me

• Svar på tråden Canada Goose - hur är den?
  • Mjäll

Jag är en 36-38 och har strl xs i såna stora jackor, annars drunkar jag i dem.

Tycker inte att du ska köpa herrmodell, tjejmodellen är snyggare på en tjej enl mig.

• enlitenbitkaka
    Mjäll skrev 2009-11-04 17:39:57 följande:
    Jag är en 36-38 och har strl xs i såna stora jackor, annars drunkar jag i dem. Tycker inte att du ska köpa herrmodell, tjejmodellen är snyggare på en tjej enl mig.
    Men när du har xs är det i herrmodellerna då? Eller Dam? Hade hellre köpt tjejmodellen men kan få herrmodellen så mycket billigare så det får vara en ekonomisk fråga också
  • Mjäll

Jag har tjejmodell. Gillar att den är lite figursydd. Risken med herrmodell är ju att man ser mer rak och stor ut. Har xs i tjejmodell.

• Viewsonic

Jag har herrmodell, small (motsvarar medium i min modell). Jag har seargeant parka. Jättskön, varm, inte tung.

• JA77

Gå till en butik och pröva!

• Viewsonic
    Viewsonic skrev 2009-11-05 17:00:59 följande:
    Jag har herrmodell, small (motsvarar medium i min modell). Jag har seargeant parka. Jättskön, varm, inte tung.
    Fel. XS var det jag hade. OBS
  • enlitenbitkaka
    JA77 skrev 2009-11-15 20:19:39 följande:
    Gå till en butik och pröva!
    Oj kan man det??
    Viewsonic skrev 2009-11-05 17:00:59 följande:
    För mig att den är lite mindre "bullig" än Expedition?
  • Viewsonic
    enlitenbitkaka skrev 2009-11-16 19:44:45 följande:
    För mig att den är lite mindre "bullig" än Expedition?
    Japp, jag gick in i en butik och provade, för jag fick erbjudande att köpa jättebilligt via nätet. Och kände mig lite skämmig när jag bad att få prova en Sergeant Parka (som är herrmodell) i XS och S. :)

Tror den är ungefär som Expedition fast utan rävpälsen på kragen. Men vet inte säkert. Provade på bara Sergeant eftersom det var den jag kunde få billigt. Och Constable kunde jag köpa billigt iofs också, men den är lite kortare. Ville ha en lång jacka. Men den är bara över baken, inte jättelång.

Kolla på Canada Goose's hemsida, så får du se alla modeller. Dam har jag aldrig provat, så jag har ingen aning om hur damstorlekar är.
  • Parenthood

Tänk på att canada goose jackorna inte är så regntåliga samt att det finns väldigt mycket kopior ute, särskilt på nätet. Ett lågt pris så är det antagligen en kopia, och dom är inte alls samma kvalite som orginalet.

• enlitenbitkaka
    Parenthood skrev 2009-11-16 21:58:23 följande:
    Tänk på att canada goose jackorna inte är så regntåliga samt att det finns väldigt mycket kopior ute, särskilt på nätet. Ett lågt pris så är det antagligen en kopia, och dom är inte alls samma kvalite som orginalet.
    Inte? Min sambo har haft sin ute när det regnat utan att det gått igenom. Kan kanske impregnera den?
    Vill bara återigen förtydliga att jackan INTE är en kopia, den kommer från butik. Det låga priset beror på kontakter.
  • Viewsonic

Ja, på Tradera ex. är det många kopior.

Jag köper prylar som är andrahandsortering, som inte går att sälja, eller förra säsongens varor för 30-70% rabatt. Svarta Sergeant och Constable säljer urdåligt i Sverige, så därför sålde de ut massor.

• Viewsonic

Och det är ju inga regnjackor. :)

• enlitenbitkaka
    Viewsonic skrev 2009-11-16 22:04:34 följande:
    Ja, på Tradera ex. är det många kopior. Jag köper prylar som är andrahandsortering, som inte går att sälja, eller förra säsongens varor för 30-70% rabatt. Svarta Sergeant och Constable säljer urdåligt i Sverige, så därför sålde de ut massor.
    Kan man få ett bättre pris är det ju kanonbra Inga billiga grejer direkt. Vill eg. ha en Woolrich men den får vänta...
  • Viewsonic

Vill gärna ha en flådig damjacka...

Jackan jag har är så skön, lätt och varm. Men inte så glammig.

• enlitenbitkaka
    Viewsonic skrev 2009-11-16 22:15:17 följande:
    Vill gärna ha en flådig damjacka... Jackan jag har är så skön, lätt och varm. Men inte så glammig.
    Woolrich jackorna är ju varma men också snygga och enkla Svindyra.
  • Viewsonic

Jag fryser som en hund på vintern, så jag är glad!

• enlitenbitkaka
    Viewsonic skrev 2009-11-16 22:17:04 följande:
    Jag fryser som en hund på vintern, så jag är glad!
    jag med...ska bara inhandla jäääättetjocka strumpor så fossingarna klara sig :)
Svar på tråden Canada Goose - hur är den?