• malin1974

Sjukskrivning pga sömnproblem???

Undrar om det är någon som har blivit deltidssjukskriven pga sömnproblem?

Jag är i v 31 och har varit till min BM idag som tyckte att jag ska träffa en läkare i nästa vecka då jag är såååååå oerhört trött pga av att jag inte sover på nätterna.

Jag vaknar säkert 10-12 gånger varje natt och vaknar senast kl 5 ochl igger vaken tills klockan ringer...

Någon som har haft liknande problem och blivit sjukskrivna deltid?

• Svar på tråden Sjukskrivning pga sömnproblem???
  • CeeJay

Jag hade sömnproblem under båda graviditeterna, speciellt de tre sista månaderna av andra graviditeten. Jag blev dock helttidssjukskriven eftersom jag hade en mängd andra krämpor.

Om du blir sjukskriven så ska du se till att läkaren uppger att ditt sömnproblem gör att din arbetsförmåga är nedsatt tex pga koncentrationssvårigheter, extrem trötthet, kanske huvudvärk (om du har det) osv.

• Kakgumman

Hade precis som du och blev halvtidssjukskriven av läkaren. FK har dock inte godkänt det än, men det tror jag nog att de gör!

• malin1974

Har idag blivit halvtidssjukskriven fram till lucia då jag går hem för mammaledighet. Känns sååååå skönt! Hoppas bara att FK godkänner det men min läkare trodde inte att det skulle vara något problem...

• frukarlsson

Min bästa kompis blev heltidssjukskriven pga av sömnsvårigheter i v 32 och fick det godkänt av fk.

• gullunge1

jag va hos doktorn i torsdags för sömn problem. har endast sovit 10 timmar på 3 nätter o så har det varit i ca 2 veckor, är bara i v 22 nu men har redan problem, ligger vaken från 12 på nätterna tills klockan ringer kl 4 på morgon då de bara e dags o gå upp o åka till jobbet, bm tyckte ja skulle vara sjukskriven som ja inte kan ändra arbetstiderna heller, el att ja skulle föröska få havandeskaps penning från o med nu. men ja vill inte vara hemma så ja fick sömn tabletter av doktorn som inte var farliga sa han, men man blir väldigt trött av dom så jak an bara ta en när ja e ledig dagen efter för att kunna återhämta kroppen lite... det är långtids verkande tabletter o ja sov faktist bra på dom, visst ja vaknade på natten som ja alltid gör men ja somna om lika snabbt igen o de e skönt =) det kanske skulle kunna vara nåt för er om ni inte vill va hemma?

• Duefigli

Här är en till med sömnproblem. Är dock bara i v 16 och känner stor oro för hur detta ska utvecklas. Sover kanske 5 h per natt, vilket gör att jag är helt slut dagtid. Har ett jättestressigt jobb (tyvärr värre än nånsin just nu) som kräver rätt stor sinnesnärvaro och koncentration och min prestationsnivå är inte alls nivå med vad som skulle behövas för min tjänst. Vet inte om det är hormonellt, eller om min sömnrubbningar också beror på stressen. Somnar tidigt på kvällen, men vaknar sedan ofta på natten och är galet pigg. Kan bara inte somna om, och oftast är jag vaken kanske 3 h innan jag lyckas slumra till innan väckarklockan drar igång.

Superjobbigt, men skönt att höra att det iaf finns fler.

Svar på tråden Sjukskrivning pga sömnproblem???