• Anonym (Längtan)

Fantasier som börjar gå för långt?!

Jag måste bara skriva av mig innan jag blir tokig!

Jag har en underbar pojkvän sen snart 3 år tillbaks, vi har även en son på 8 månader, jag är bi, och det berättade jag ganska tidigt i förhållandet, han reagerade inte ngt speciellt på det men efter ett tag så berättade han att han tyckte det var lite jobbigt.. Ngn gång på fyllan så berättade jag att jag hade vart med en tjej endast 1 gång men skulle gärna göra det fler ggr, pga att jag är mer sexuellt attraherad av tjejer än killar och känner väl att jag inte fått leva ut den biten riktigt, men nu har vi inte pratat om det på långt över ett år. Men de senaste månaderna kan jag inte sluta o fantisera om att ha sex med en tjej och jag har ingen jag kan prata med det om, jag älskar min sambo över allt annat och skulle aldrig kunna vara otrogen! Men dessa fantasier gör mig tokig!!
    Nyligen så fick jag reda på att en tjejkompis upptäckt för ett tag sen att hon är bi och nu skaffat flickvän och samtidigt som jag blev jätteglad för hennes skull blev jag sjukt avundsjuk för att hon hade en tjej och tankarna började snurra ännu mer!! gahhhh...

jag blir sjuuukt förvirrad... hjälp..

• Svar på tråden Fantasier som börjar gå för långt?!
  • FlamingRed

Tja, att vilja ha sex utanför sin relation, oavsett kön, är väl ett tämligen vanligt problem?

Antar att du valt trohet som ngt sorts löfte/bekräftelse av ert förhållande?

• Anonym (Längtan)
    FlamingRed skrev 2009-11-04 19:53:07 följande:
    Tja, att vilja ha sex utanför sin relation, oavsett kön, är väl ett tämligen vanligt problem? Antar att du valt trohet som ngt sorts löfte/bekräftelse av ert förhållande?
    ja, det är sant.. det jag inte vet är om det bara är fantasier eller om jag faktist skulle göra slag i saken om jag "fick".. Skulle aldrig i min vildaste fantasi kunna tänka mig att vara med en annan man, även om det nu inte spelar ngn roll..
  • FlamingRed

Anonym (Längtan) skrev 2009-11-04 20:01:54 följande:

ja, det är sant.. det jag inte vet är om det bara är fantasier eller om jag faktist skulle göra slag i saken om jag "fick".. Skulle aldrig i min vildaste fantasi kunna tänka mig att vara med en annan man, även om det nu inte spelar ngn roll..
    Du rationaliserar alltså en eventuell otrohet med könet på ditt strul? :)
  • Anonym (Längtan)
    FlamingRed skrev 2009-11-04 20:03:38 följande:
    Anonym (Längtan) skrev 2009-11-04 20:01:54 följande: Du rationaliserar alltså en eventuell otrohet med könet på ditt strul? :)
    Nej, absolut inte!
    jag ville bara skriva av mig och om möjligt kanske få kontakt med andra som kanske befinner sig i samma situation, jag har ingen lust att behöva försvara mig för någon som inte ens känner mig..

Som skrivet, fantasier eller ej så är dom mina och finns det andra som befinner sig i någon sorts liknande situation så skriv gärna..
  • FlamingRed

Anonym (Längtan) skrev 2009-11-04 20:16:55 följande:

Nej, absolut inte! jag ville bara skriva av mig och om möjligt kanske få kontakt med andra som kanske befinner sig i samma situation, jag har ingen lust att behöva försvara mig för någon som inte ens känner mig.. Som skrivet, fantasier eller ej så är dom mina och finns det andra som befinner sig i någon sorts liknande situation så skriv gärna..
    Det var inte meningen att jag skulle uppfattas som anklagande!

Men ändå, det är så människan fungerar, och otrohet... De flesta fantiserar och en del är även otrogna.
  • Anonym (Längtan)
    FlamingRed skrev 2009-11-04 20:34:46 följande:
    [citat]
    Anonym (Längtan) skrev 2009-11-04 20:16:55 följande: Det var inte meningen att jag skulle uppfattas som anklagande! Men ändå, det är så människan fungerar, och otrohet... De flesta fantiserar och en del är även otrogna.
    [/cita

ok, ja det är lite svårt o förstå vad som egentligen menas ibland utav endast en text.. ;)

och jag förstår precis vad du menar.. för vissa är det också långt mellan fantasier och otrohet och för andra inte.
    Jag har haft pojkvänner innan som inte haft något emot det och tyckt det vart ok om jag skulle haft enbart en sexuell relation med en annan tjej (vilket jag för övrigt aldrig gjort)

men men..
  • Anonym (Sweet)

Min pojkvän har sagt att han inte skulle räkna det som att jag var otrogen om jag var med en annan tjej.
    Men vet att han gärna sett på om det gått att ordna.

• Anonym

Varför tycker din pojkvän att det är jobbigt att du är bi? är det för att han känner att han får fler som potentiella rivaler, eller har han något problem med homosexuella över lag?

Du tror inte att han skulle vara på en trekant? Det skulle ju vara en lösning i så fall.

• Kalle the man

Jag tänte det samma med 3-kanten! Då kan ni ju få ut något av det bägge två eller skulle du bli sotis om du såg han njuta med en annan kille?

• Anonym (Längtan)
    Anonym skrev 2009-11-04 23:44:26 följande:
    Varför tycker din pojkvän att det är jobbigt att du är bi? är det för att han känner att han får fler som potentiella rivaler, eller har han något problem med homosexuella över lag? Du tror inte att han skulle vara på en trekant? Det skulle ju vara en lösning i så fall.
    ja, precis han ser det som fler potentiella rivaler, Han har absolut inte något emot homosexuella, han själv skulle dock inte vilja ha trekant med vare sig en till man eller kvinna. På ett sätt är det väl bra att han bara vill vara med mig ;) men jag skulle inte ha något emot att krydda upp det lite med en till kvinna...
  • Anonym (Längtan)

Anonym (Sweet) skrev 2009-11-04 22:57:11 följande:

Min pojkvän har sagt att han inte skulle räkna det som att jag var otrogen om jag var med en annan tjej. Men vet att han gärna sett på om det gått att ordna.
    Jag känner rätt många killar som skulle tycka det var ok, har ex pojkvänner som inte alls haft några "problem" med det.. Men alla är ju olika...
  • Kalle the man

Anonym (Längtan) skrev 2009-11-05 09:52:39 följande:

ja, precis han ser det som fler potentiella rivaler, Han har absolut inte något emot homosexuella, han själv skulle dock inte vilja ha trekant med vare sig en till man eller kvinna. På ett sätt är det väl bra att han bara vill vara med mig ;) men jag skulle inte ha något emot att krydda upp det lite med en till kvinna...
    Då får du ta ställning till om det är värt att vara kvar hos honom eller välja ett annat alernativ.
  • alessandrosthlm82

Kan ni inte prata om detta tillsammans om du älskar din pv?
    jag o tjejen  idags läget ex tjejen , träffar än idag andra par /tjejer/killar  tillsammans. just för att jag kan sakna mitt med att leka med killen hon med tjejen osv.
    Men då viktigt att ni verkligen inte har svarsjuka ,utan  har en stadig grund!

• vargen14

Hej tjejen!
    Jag känner igen mig, du klan läsa mitt inlägg att ha kakan och äta den så förstår du. Jag förstår dina tankar, och vet inte vad du ska göra. Om du älskar honom och vill vara med honom så fortsätt med det. Synd att han inte går med på trekant. Min tjej går heller inte med på trekant. Försök tänk att det är fantasier som man får tänka låt dig själv fantisera men var inte otrogen. E mitt råd.

• mor

Du skriver att du inte vet om det bara är fantasier... jag tycker att du skall försöka att ta reda på det genom att få kontakt med en annan kvinna anonymt på förslagsvis QX.. berätta för henne om vad du känner, tänker och tänder på... Låta ditt allra innersta komma upp på ytan...

Du kan ju låta din kille vara med och läsa allt så är du ju verkligen inte otrogen... Han borde ju uppskatta din ärlighet och att du vågar stå för dina känslor! Och din  respekt du visar er relation genom att låta han vara en del av detta!

Tror att du snabbt kommer att få ditt svar då.. Kram!

Svar på tråden Fantasier som börjar gå för långt?!