• Wiem

Facebookande tonåring

En ren undran, tillåter ni era tonåringar (hur gamla?) att ha Facebook? Får det göra "allt" där, jag menar ladda upp foton, lägga till alla som skickar vänförfrågningar, klicka i alla applikationer mm...?

Undrar mest av nyfikenhet eftersom jag sett att FB har en åldersgräns på 13 år men att allt fler yngre har sin sida där + att jag inte vill att mitt barn ska exponera sig alltför mycket på nätet.

• Svar på tråden Facebookande tonåring
  • Geléhallon89
    Wiem skrev 2009-11-04 20:24:34 följande:
    En ren undran, tillåter ni era tonåringar (hur gamla?) att ha Facebook? Får det göra "allt" där, jag menar ladda upp foton, lägga till alla som skickar vänförfrågningar, klicka i alla applikationer mm...? Undrar mest av nyfikenhet eftersom jag sett att FB har en åldersgräns på 13 år men att allt fler yngre har sin sida där + att jag inte vill att mitt barn ska exponera sig alltför mycket på nätet.
    bli vän med henne där o håll koll. (:
  • Merikarvia

Hej! Jag har 2 tonåringar på facebook, dom är 16 och 15 år. Har dom på min vänlista. På så vis kan jag se vad dom gör och vilka kontakter dom har. Än så länge har det inte varit några som helst problem.

• Wiem

Ok
    Tack för svar!
    Inga fler som har Facebook-barn?

• Majsan70

Båda mina tonåringar har FB. De "får" inte lägga ut vad som helst...men jag är medlem där oxå så jag har ju koll på vad de gör. Men inga problem för de frågar alltid mig innan.

• Anneke

Min dotter är 14 och har FB men än så länge fungerar det bra. Men hon är ganska ansvarsfull av sig.

• Kajee

Min 14-åring har FB och jag tycker att hon klarar sig fint. Hon lägger inte upp något olämpligt eller så.

• LillaTanten

FB är ju ganska "ofarligt" i jämförelse med många andra forum/communitys på nätet.

Min yngsta (16) har FB, och är med på en del andra siter. På FB är vi vänner och på de andra communitiesen finns hon på villkor att jag får kolla då och då vad som försiggår - det funkar fint eftersom vi har pratat om det, hon vet att det inte handlar om att jag har kontrollbehov utan att jag är rädd om henne.

• Yesbox

Förlåt, men lite töntigt låter ju det där. Tror i stortsett alla ungdomar idag använder Facebook. Från fyran MINST. Det är över hundra miljoner användare där, så varför skulle det vara något problem med att ditt barn blir medlem där? Man blir nog lite utanför samt efter om man inte har Facebook. Iallafall från mellanstadiet och äldre. Lugna ner dig?

• LenniTheOriginal

Det är klart de sdka ha facebook! Jag är 14 och ahr det, och det är ett jättebra sätt att få kontakt med gamla vänner t.ex. Du kan ju prata med dem om det här med att lägga ut foton på sig själv, berätta att det inte är bra att vara för avklädd m.m. Allt detdär vet de säkert redan, skolan tjatar ju om det så man bara vill gå och ta livet av sig... ;)

• Mamma 35
    Wiem skrev 2009-11-04 20:24:34 följande:
    En ren undran, tillåter ni era tonåringar (hur gamla?) att ha Facebook? Får det göra "allt" där, jag menar ladda upp foton, lägga till alla som skickar vänförfrågningar, klicka i alla applikationer mm...?Undrar mest av nyfikenhet eftersom jag sett att FB har en åldersgräns på 13 år men att allt fler yngre har sin sida där + att jag inte vill att mitt barn ska exponera sig alltför mycket på nätet.
    Min 13-åring är med där, och vi är med hela familjen,och
    är man vän med sina egen familj kan man se vilka vänner han/hon har..
  • mirre2

mina pojkar har facebook dom e snart 12år och snart 15år är vän me dom dom har inga bilder där inget jag har förbjudit utan dom vill inte själva

• Alle

Min 14-åring har FB, och jag har henne och faktiskt flera av hennes kompisar som vänner.
    Hon sköter sig utmärkt.

Det kan ALDRIG bli för mycket glitter!!!
Svar på tråden Facebookande tonåring